Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aircraft controllability through High-lift propellers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00366844" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00366844 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC58330.2023.10217691" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/PC58330.2023.10217691</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC58330.2023.10217691" target="_blank" >10.1109/PC58330.2023.10217691</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aircraft controllability through High-lift propellers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current era of electrification of the aerospace industry brings many challenges, but also brings forward radically new aircraft designs. The new eVTOL and eSTOL concepts were enabled by the distributed electric propulsion. Even though eVTOL and eSTOL projects are gaining a lot of attention, another concept is also notable. The so-called High-Lift propulsion is based on the increase of airflow over the wing, thus reducing landing speed. Most notable example is NASA’s X-57 Maxwell. However, this concept can be used to control the aircraft as well. This paper introduces new approach of aircraft control using distributed High-Lift propulsion concept. The controller uses differential thrust to completely control the aircraft states and therefore eliminates the need for traditional control surfaces.

  • Název v anglickém jazyce

    Aircraft controllability through High-lift propellers

  • Popis výsledku anglicky

    The current era of electrification of the aerospace industry brings many challenges, but also brings forward radically new aircraft designs. The new eVTOL and eSTOL concepts were enabled by the distributed electric propulsion. Even though eVTOL and eSTOL projects are gaining a lot of attention, another concept is also notable. The so-called High-Lift propulsion is based on the increase of airflow over the wing, thus reducing landing speed. Most notable example is NASA’s X-57 Maxwell. However, this concept can be used to control the aircraft as well. This paper introduces new approach of aircraft control using distributed High-Lift propulsion concept. The controller uses differential thrust to completely control the aircraft states and therefore eliminates the need for traditional control surfaces.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 24th International Conference on Process Control

  • ISBN

    979-8-3503-4763-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    78-83

  • Název nakladatele

    Slovak University of Technology

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Štrbské Pleso

  • Datum konání akce

    6. 6. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001058530100014