Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Large-scale Ridesharing DARP Instances Based on Real Travel Demand

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00382177" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00382177 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/ITSC57777.2023.10422146" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/ITSC57777.2023.10422146</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ITSC57777.2023.10422146" target="_blank" >10.1109/ITSC57777.2023.10422146</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Large-scale Ridesharing DARP Instances Based on Real Travel Demand

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Accurately predicting the real-life performance of algorithms solving the Dial-a-Ride Problem (DARP) in the context of Mobility on Demand (MoD) systems with ridesharing requires evaluating them on representative instances. However, the benchmarking of state-of-the-art DARP solution methods has been limited to small, artificial instances or outdated non-public instances, hindering direct comparisons. With the rise of large MoD systems and the availability of open travel demand datasets for many US cities, there is now an opportunity to evaluate these algorithms on standardized, realistic, and repre-sentative instances. Despite the significant challenges involved in processing obfuscated and diverse datasets, we have developed a methodology using which we have created a comprehensive set of large-scale demand instances based on real-world data3. These instances cover diverse use cases, one of which is demon-strated in an evaluation of two established DARP methods: the insertion heuristic and optimal vehicle-group assignment method. We publish the full results of both methods in a standardized format. The results show significant differences between areas in all measured quantities, emphasizing the importance of evaluating methods across different cities.

  • Název v anglickém jazyce

    Large-scale Ridesharing DARP Instances Based on Real Travel Demand

  • Popis výsledku anglicky

    Accurately predicting the real-life performance of algorithms solving the Dial-a-Ride Problem (DARP) in the context of Mobility on Demand (MoD) systems with ridesharing requires evaluating them on representative instances. However, the benchmarking of state-of-the-art DARP solution methods has been limited to small, artificial instances or outdated non-public instances, hindering direct comparisons. With the rise of large MoD systems and the availability of open travel demand datasets for many US cities, there is now an opportunity to evaluate these algorithms on standardized, realistic, and repre-sentative instances. Despite the significant challenges involved in processing obfuscated and diverse datasets, we have developed a methodology using which we have created a comprehensive set of large-scale demand instances based on real-world data3. These instances cover diverse use cases, one of which is demon-strated in an evaluation of two established DARP methods: the insertion heuristic and optimal vehicle-group assignment method. We publish the full results of both methods in a standardized format. The results show significant differences between areas in all measured quantities, emphasizing the importance of evaluating methods across different cities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 26th IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems

  • ISBN

    979-8-3503-9946-2

  • ISSN

    2153-0009

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    2750-2757

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers

  • Místo vydání

    Brighton

  • Místo konání akce

    Bilbao

  • Datum konání akce

    24. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001178996702113