Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advertising presentation of household electrical appliances in the Czechoslovak press in the 1930s

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00375202" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00375202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://poster.fel.cvut.cz/poster2024/" target="_blank" >https://poster.fel.cvut.cz/poster2024/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Advertising presentation of household electrical appliances in the Czechoslovak press in the 1930s

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to analyze the state of advertising promotion of household electrical appliances in the Czechoslovak press in the 1930s. It will present the production possibilities of the Czechoslovak electrotechnical industry, the state of electrification, and the resulting consumer possibilities, as well as the role of the Czechoslovak Electrotechnical Association in controlling the production and promotion of appliances. The main part will be a quantitative and qualitative analysis of contemporary advertisements in four selected magazines. It will also include a study of the marketing of domestic electrical appliances within the broader context of research into the social aspects of electrification in the first half of the 20th century.

  • Název v anglickém jazyce

    Advertising presentation of household electrical appliances in the Czechoslovak press in the 1930s

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to analyze the state of advertising promotion of household electrical appliances in the Czechoslovak press in the 1930s. It will present the production possibilities of the Czechoslovak electrotechnical industry, the state of electrification, and the resulting consumer possibilities, as well as the role of the Czechoslovak Electrotechnical Association in controlling the production and promotion of appliances. The main part will be a quantitative and qualitative analysis of contemporary advertisements in four selected magazines. It will also include a study of the marketing of domestic electrical appliances within the broader context of research into the social aspects of electrification in the first half of the 20th century.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů