Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SDN-based Mobility Architecture for the FSO Train- Trackside Communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00376551" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00376551 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/CSNDSP60683.2024.10636693" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/CSNDSP60683.2024.10636693</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CSNDSP60683.2024.10636693" target="_blank" >10.1109/CSNDSP60683.2024.10636693</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SDN-based Mobility Architecture for the FSO Train- Trackside Communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The key challenge in providing high-speed internet on trains is the rate of handovers due to the speed of the train, which may result in reduced service quality and throughput for under-planned networks. In this manuscript, we propose a software-defined-network (SDN)-based mobility architecture for the handover management in train-trackside communications. An experimental SDN free space optics link using the off-the-shelf components is developed and implemented to evaluate the system performance in terms of the data throughput and the packet loss while handover is performed. We show that the proposed scheme offers seamless handover with the data transfer and throughput of 250 Mbps, respectively dropping down to 196 Mbps during the handover time.

  • Název v anglickém jazyce

    SDN-based Mobility Architecture for the FSO Train- Trackside Communication

  • Popis výsledku anglicky

    The key challenge in providing high-speed internet on trains is the rate of handovers due to the speed of the train, which may result in reduced service quality and throughput for under-planned networks. In this manuscript, we propose a software-defined-network (SDN)-based mobility architecture for the handover management in train-trackside communications. An experimental SDN free space optics link using the off-the-shelf components is developed and implemented to evaluate the system performance in terms of the data throughput and the packet loss while handover is performed. We show that the proposed scheme offers seamless handover with the data transfer and throughput of 250 Mbps, respectively dropping down to 196 Mbps during the handover time.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Symposium on Communication Systems, Networks and Digital Signal Processing

  • ISBN

    979-8-3503-4874-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    23-28

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Rome

  • Datum konání akce

    17. 7. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001324588800005