Modified Vehicle Architecture for Rapid Prototyping
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00376820" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00376820 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.21014/actaimeko.v13i4.1774" target="_blank" >https://doi.org/10.21014/actaimeko.v13i4.1774</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21014/actaimeko.v13i4.1774" target="_blank" >10.21014/actaimeko.v13i4.1774</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modified Vehicle Architecture for Rapid Prototyping
Popis výsledku v původním jazyce
A modern car is made up of a considerable amount of software running on many Electronic Control Units interconnected by communication infrastructure. Together, it creates a rigid system that is not easy to modify to run modified or custom code to implement new vehicle functions or collect scientific data. The paper presents a modified (electric) vehicle architecture that allows rapid prototyping of new software-oriented features. The architecture enables the control of a specific vehicle, the acquisition of arbitrary vehicle data, and offers an interface for communication with the driver. The solution is based on the hardware modification of the production car. The vehicle is equipped with an Advantech industrial computer, which creates an environment to run the prototyped software. All platform services are available through the REST API.
Název v anglickém jazyce
Modified Vehicle Architecture for Rapid Prototyping
Popis výsledku anglicky
A modern car is made up of a considerable amount of software running on many Electronic Control Units interconnected by communication infrastructure. Together, it creates a rigid system that is not easy to modify to run modified or custom code to implement new vehicle functions or collect scientific data. The paper presents a modified (electric) vehicle architecture that allows rapid prototyping of new software-oriented features. The architecture enables the control of a specific vehicle, the acquisition of arbitrary vehicle data, and offers an interface for communication with the driver. The solution is based on the hardware modification of the production car. The vehicle is equipped with an Advantech industrial computer, which creates an environment to run the prototyped software. All platform services are available through the REST API.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACTA IMEKO
ISSN
0237-028X
e-ISSN
2221-870X
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
BE - Belgické království
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Kód UT WoS článku
001411003900029
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85214014947