Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modified Vehicle Architecture for Rapid Prototyping

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00376820" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00376820 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.21014/actaimeko.v13i4.1774" target="_blank" >https://doi.org/10.21014/actaimeko.v13i4.1774</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21014/actaimeko.v13i4.1774" target="_blank" >10.21014/actaimeko.v13i4.1774</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modified Vehicle Architecture for Rapid Prototyping

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A modern car is made up of a considerable amount of software running on many Electronic Control Units interconnected by communication infrastructure. Together, it creates a rigid system that is not easy to modify to run modified or custom code to implement new vehicle functions or collect scientific data. The paper presents a modified (electric) vehicle architecture that allows rapid prototyping of new software-oriented features. The architecture enables the control of a specific vehicle, the acquisition of arbitrary vehicle data, and offers an interface for communication with the driver. The solution is based on the hardware modification of the production car. The vehicle is equipped with an Advantech industrial computer, which creates an environment to run the prototyped software. All platform services are available through the REST API.

  • Název v anglickém jazyce

    Modified Vehicle Architecture for Rapid Prototyping

  • Popis výsledku anglicky

    A modern car is made up of a considerable amount of software running on many Electronic Control Units interconnected by communication infrastructure. Together, it creates a rigid system that is not easy to modify to run modified or custom code to implement new vehicle functions or collect scientific data. The paper presents a modified (electric) vehicle architecture that allows rapid prototyping of new software-oriented features. The architecture enables the control of a specific vehicle, the acquisition of arbitrary vehicle data, and offers an interface for communication with the driver. The solution is based on the hardware modification of the production car. The vehicle is equipped with an Advantech industrial computer, which creates an environment to run the prototyped software. All platform services are available through the REST API.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACTA IMEKO

  • ISSN

    0237-028X

  • e-ISSN

    2221-870X

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    BE - Belgické království

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Kód UT WoS článku

    001411003900029

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85214014947