Lokalizace a klasifikace vozidel s právem přednostní jízdy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00378863" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00378863 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mt.ces-csvts.cz/index.php/historie/66-2024" target="_blank" >http://mt.ces-csvts.cz/index.php/historie/66-2024</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lokalizace a klasifikace vozidel s právem přednostní jízdy
Popis výsledku v původním jazyce
Vozidla s právem přednostní jizdy, jako jsou sanitky, hasičské a policejní vozy, hrají v silničním provozu zásadní roli. Zatímco tato vozidla obvykle používají k identifikaci sirény, mnoho řidičů se spoléhá především na vizuální vjemy. To představuje problém v situacích, kdy jsou záchranná vozidla zakrytá nebo mimo zorné pole pozorovatele, což představuje značné potíže pro osoby se sluchovým postižením nebo sníženou schopností vnímat okolní zvuk. Tento příspěvek zkoumá proveditelnost detekce a lokalizace sirén vozidel s právem přednostní jízdy pomocí nositelných zařízení s omezenými výpočetními zdroji. Konkrétně demonstruje, že takovou funkci lze úspěšně implementovat na mikrokontrolérech s jádrem Cortex-M. Navrhované zařízení, zařazené do kategorie nositelných zařízení, je určeno nejen pro osoby se sluchovým postižením, ale také pro aplikace v oblasti autonomní mobility. Výsledky experimentů ukazují, že takový systém může dosáhnout přesnosti přesahující 90 %.
Název v anglickém jazyce
Location and classification of vehicles with right of way
Popis výsledku anglicky
Vehicles with right of way, such as ambulances, fire engines and police cars, play a vital role in road traffic. While these vehicles typically use sirens for identification, many drivers rely primarily on visual perception. This presents a problem in situations where emergency vehicles are obscured or out of the observer's field of vision, posing significant difficulties for people with hearing impairment or reduced ability to perceive ambient sound. This paper investigates the feasibility of detecting and locating sirens of right-of-way vehicles using wearable devices with limited computing resources. Specifically, it demonstrates that such a feature can be successfully implemented on Cortex-M core microcontrollers. The proposed device, categorized as a wearable device, is designed not only for people with hearing impairment but also for applications in autonomous mobility. Experimental results show that such a system can achieve an accuracy of more than 90%.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
59. Pravidelné setkání zájemců o mikrovlnnou techniku
ISBN
978-80-02-03069-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Česká elektrotechnická slečnost, z.s., ÚOS Mikrovlnná technika
Místo vydání
—
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
13. 11. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—