Pedestrian Flow through Complex Infrastructure, Experiments and Mass-Transport Processes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F19%3A00316335" target="_blank" >RIV/68407700:21240/19:00316335 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21340/19:00316335
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-11440-4_19" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-11440-4_19</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-11440-4_19" target="_blank" >10.1007/978-3-030-11440-4_19</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pedestrian Flow through Complex Infrastructure, Experiments and Mass-Transport Processes
Popis výsledku v původním jazyce
Simple mass-transport model is used to describe the phenomenon of decreasing bottleneck flow during egress of pedestrians through complex infrastructure. The considered mass transport model combines the macroscopic hydrodynamics approach with concept of queuing processes (thus belongs to the class of hand-calculation models). The realisation of such process can be described by means of temporal evolution of the flow through individual bottlenecks and number of pedestrians in front of given bottleneck. These two state variables are used to compare the model prediction with experimental data from two original experiments. The commonly used approach of constant width-related bottleneck capacity cannot capture the observed decrease of flow caused by the loss of motivation while the room is getting empty. Therefore, the dynamical part of the bottleneck capacity derived from the slope of the temporal evolution of the crowd size has been introduced, in order to capture the phenomenon.
Název v anglickém jazyce
Pedestrian Flow through Complex Infrastructure, Experiments and Mass-Transport Processes
Popis výsledku anglicky
Simple mass-transport model is used to describe the phenomenon of decreasing bottleneck flow during egress of pedestrians through complex infrastructure. The considered mass transport model combines the macroscopic hydrodynamics approach with concept of queuing processes (thus belongs to the class of hand-calculation models). The realisation of such process can be described by means of temporal evolution of the flow through individual bottlenecks and number of pedestrians in front of given bottleneck. These two state variables are used to compare the model prediction with experimental data from two original experiments. The commonly used approach of constant width-related bottleneck capacity cannot capture the observed decrease of flow caused by the loss of motivation while the room is getting empty. Therefore, the dynamical part of the bottleneck capacity derived from the slope of the temporal evolution of the crowd size has been introduced, in order to capture the phenomenon.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10300 - Physical sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-15049S" target="_blank" >GA15-15049S: Detekce stochastických univerzalit v nerovnovážných stavech sociofyzikálních systémů metodami teorie náhodných matic</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Traffic and Granular Flow '17
ISBN
978-3-030-11439-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
159-166
Název nakladatele
Springer Nature Switzerland AG
Místo vydání
Basel
Místo konání akce
Washington, DC, DC, USA
Datum konání akce
19. 7. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—