Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedestrian Flow through Complex Infrastructure, Experiments and Mass-Transport Processes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F19%3A00316335" target="_blank" >RIV/68407700:21240/19:00316335 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21340/19:00316335

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-11440-4_19" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-11440-4_19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-11440-4_19" target="_blank" >10.1007/978-3-030-11440-4_19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedestrian Flow through Complex Infrastructure, Experiments and Mass-Transport Processes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Simple mass-transport model is used to describe the phenomenon of decreasing bottleneck flow during egress of pedestrians through complex infrastructure. The considered mass transport model combines the macroscopic hydrodynamics approach with concept of queuing processes (thus belongs to the class of hand-calculation models). The realisation of such process can be described by means of temporal evolution of the flow through individual bottlenecks and number of pedestrians in front of given bottleneck. These two state variables are used to compare the model prediction with experimental data from two original experiments. The commonly used approach of constant width-related bottleneck capacity cannot capture the observed decrease of flow caused by the loss of motivation while the room is getting empty. Therefore, the dynamical part of the bottleneck capacity derived from the slope of the temporal evolution of the crowd size has been introduced, in order to capture the phenomenon.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedestrian Flow through Complex Infrastructure, Experiments and Mass-Transport Processes

  • Popis výsledku anglicky

    Simple mass-transport model is used to describe the phenomenon of decreasing bottleneck flow during egress of pedestrians through complex infrastructure. The considered mass transport model combines the macroscopic hydrodynamics approach with concept of queuing processes (thus belongs to the class of hand-calculation models). The realisation of such process can be described by means of temporal evolution of the flow through individual bottlenecks and number of pedestrians in front of given bottleneck. These two state variables are used to compare the model prediction with experimental data from two original experiments. The commonly used approach of constant width-related bottleneck capacity cannot capture the observed decrease of flow caused by the loss of motivation while the room is getting empty. Therefore, the dynamical part of the bottleneck capacity derived from the slope of the temporal evolution of the crowd size has been introduced, in order to capture the phenomenon.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10300 - Physical sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-15049S" target="_blank" >GA15-15049S: Detekce stochastických univerzalit v nerovnovážných stavech sociofyzikálních systémů metodami teorie náhodných matic</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Traffic and Granular Flow '17

  • ISBN

    978-3-030-11439-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    159-166

  • Název nakladatele

    Springer Nature Switzerland AG

  • Místo vydání

    Basel

  • Místo konání akce

    Washington, DC, DC, USA

  • Datum konání akce

    19. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku