Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Electromagnetic Actuator Control in The Active Suspension Systems

Popis výsledku

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Electromagnetic Actuator Control in The Active Suspension Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper, the design of a linear motor as an actuator in-vehicle active suspension systems will be presented. The attention is focused on several interesting design aspects of a non-traditional actuator (a linear synchronous permanent magnet motor with electronic commutation) controlled to obtain a variable mechanical force for a car active suspension. The main advantage of such a solution is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung (wheel) and sprung (car body) masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface disturbances. In addition, under certain circumstances, it is possible to reduce or even eliminate the demands concerning the external power source.

  • Název v anglickém jazyce

    On Electromagnetic Actuator Control in The Active Suspension Systems

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, the design of a linear motor as an actuator in-vehicle active suspension systems will be presented. The attention is focused on several interesting design aspects of a non-traditional actuator (a linear synchronous permanent magnet motor with electronic commutation) controlled to obtain a variable mechanical force for a car active suspension. The main advantage of such a solution is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung (wheel) and sprung (car body) masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface disturbances. In addition, under certain circumstances, it is possible to reduce or even eliminate the demands concerning the external power source.

Klasifikace

  • Druh

    Jost - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    international scientific journal tran&MOTAUTO WORLD

  • ISSN

    2367-8399

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    6-9

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

Základní informace

Druh výsledku

Jost - Ostatní články v recenzovaných periodicích

Jost

OECD FORD

Automation and control systems

Rok uplatnění

2020