On Electromagnetic Actuator Control in The Active Suspension Systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F20%3A00341666" target="_blank" >RIV/68407700:21240/20:00341666 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://stumejournals.com/journals/tm/2020/1" target="_blank" >https://stumejournals.com/journals/tm/2020/1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Electromagnetic Actuator Control in The Active Suspension Systems
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, the design of a linear motor as an actuator in-vehicle active suspension systems will be presented. The attention is focused on several interesting design aspects of a non-traditional actuator (a linear synchronous permanent magnet motor with electronic commutation) controlled to obtain a variable mechanical force for a car active suspension. The main advantage of such a solution is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung (wheel) and sprung (car body) masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface disturbances. In addition, under certain circumstances, it is possible to reduce or even eliminate the demands concerning the external power source.
Název v anglickém jazyce
On Electromagnetic Actuator Control in The Active Suspension Systems
Popis výsledku anglicky
In the paper, the design of a linear motor as an actuator in-vehicle active suspension systems will be presented. The attention is focused on several interesting design aspects of a non-traditional actuator (a linear synchronous permanent magnet motor with electronic commutation) controlled to obtain a variable mechanical force for a car active suspension. The main advantage of such a solution is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung (wheel) and sprung (car body) masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface disturbances. In addition, under certain circumstances, it is possible to reduce or even eliminate the demands concerning the external power source.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LTV17019" target="_blank" >LTV17019: Podpora práce v Technickém výboru 4.2 Technical Committee on Mechatronic Systems Mezinárodní federace pro automatické řízení (IFAC)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
international scientific journal tran&MOTAUTO WORLD
ISSN
2367-8399
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
6-9
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—