Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Method for Automatic Furniture Placement Based on Simulated Annealing and Genetic Algorithm

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F21%3A00357559" target="_blank" >RIV/68407700:21240/21:00357559 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-79457-6_41" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-79457-6_41</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-79457-6_41" target="_blank" >10.1007/978-3-030-79457-6_41</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Method for Automatic Furniture Placement Based on Simulated Annealing and Genetic Algorithm

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with a method for the automatic furniture placement, which combines simulated annealing and genetic algorithm. The system proceeds similarly to a human interior designer when designing a furniture layout. First, functional zones are designed and distributed using simulated annealing, then the genetic algorithm is used to distribute the furniture in a specific functional zone. Unlike previous work that uses genetic algorithms to solve a similar problem, our method uses a combination of functional zone design and the genetic algorithm is used to optimize the placement of furniture in a given zone. The algorithm is designed in a way not to be limited to simple rectangular room floor planes, but rather to be able furnish rooms with more complicated floor plans. Experimental results generated for the differently shaped rooms are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Method for Automatic Furniture Placement Based on Simulated Annealing and Genetic Algorithm

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with a method for the automatic furniture placement, which combines simulated annealing and genetic algorithm. The system proceeds similarly to a human interior designer when designing a furniture layout. First, functional zones are designed and distributed using simulated annealing, then the genetic algorithm is used to distribute the furniture in a specific functional zone. Unlike previous work that uses genetic algorithms to solve a similar problem, our method uses a combination of functional zone design and the genetic algorithm is used to optimize the placement of furniture in a given zone. The algorithm is designed in a way not to be limited to simple rectangular room floor planes, but rather to be able furnish rooms with more complicated floor plans. Experimental results generated for the differently shaped rooms are presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances and Trends in Artificial Intelligence. Artificial Intelligence Practices

  • ISBN

    978-3-030-79456-9

  • ISSN

    1611-3349

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    480-491

  • Název nakladatele

    Springer Nature Switzerland AG

  • Místo vydání

    Basel

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur

  • Datum konání akce

    26. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku