Romeo and Juliet Is EXPTIME-Complete
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F24%3A00379999" target="_blank" >RIV/68407700:21240/24:00379999 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.4230/LIPIcs.MFCS.2024.54" target="_blank" >https://doi.org/10.4230/LIPIcs.MFCS.2024.54</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4230/LIPIcs.MFCS.2024.54" target="_blank" >10.4230/LIPIcs.MFCS.2024.54</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Romeo and Juliet Is EXPTIME-Complete
Popis výsledku v původním jazyce
Romeo and Juliet is a two player Rendezvous game played on graphs where one player controls two agents, Romeo (ℛ) and Juliet (????) who aim to meet at a vertex against k adversaries, called dividers, controlled by the other player. The optimization in this game lies at deciding the minimum number of dividers sufficient to restrict ℛ and ???? from meeting in a graph, called the dynamic separation number. We establish that Romeo and Juliet is EXPTIME-complete, settling a conjecture of Fomin, Golovach, and Thilikos [Inf. and Comp., 2023] positively. We also consider the game for directed graphs and establish that although the game is EXPTIME-complete for general directed graphs, it is PSPACE-complete and co-W[2]-hard for directed acyclic graphs.
Název v anglickém jazyce
Romeo and Juliet Is EXPTIME-Complete
Popis výsledku anglicky
Romeo and Juliet is a two player Rendezvous game played on graphs where one player controls two agents, Romeo (ℛ) and Juliet (????) who aim to meet at a vertex against k adversaries, called dividers, controlled by the other player. The optimization in this game lies at deciding the minimum number of dividers sufficient to restrict ℛ and ???? from meeting in a graph, called the dynamic separation number. We establish that Romeo and Juliet is EXPTIME-complete, settling a conjecture of Fomin, Golovach, and Thilikos [Inf. and Comp., 2023] positively. We also consider the game for directed graphs and establish that although the game is EXPTIME-complete for general directed graphs, it is PSPACE-complete and co-W[2]-hard for directed acyclic graphs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA24-12046S" target="_blank" >GA24-12046S: Výpočet a aproximace ekvilibrií ve hrách se složitými prostory strategií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 49th International Symposium on Mathematical Foundations of Computer Science
ISBN
978-3-95977-335-5
ISSN
1868-8969
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
"54:1"-"54:16"
Název nakladatele
Schloss Dagstuhl--Leibniz-Zentrum fuer Informatik
Místo vydání
—
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
26. 8. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—