Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Load-Carrying Capacity of a Cylindrical Shell with Corrosion Damage

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F01%3A06068671" target="_blank" >RIV/68407700:21260/01:06068671 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Load-Carrying Capacity of a Cylindrical Shell with Corrosion Damage

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Problem of the Load-Carrying Capacity of a Thin-Walled Cylindrical Shell, Damaged by Pitting and/or General Corrosion and Subjected to Internal Pressure, is Solved For the Concrete Pipe of 520 mm in Diameter and 5.9 mm in Wall Thickness, Made From Low-C Steel ČSN 411373. Both the Engineering Procedure and the Numerical Modelling Using the Finite Element Method Realize the Solution. Both Approaches are Based on the Attainment of the Limit State in the Region of the Thinned Wall of the Shell. The Engineering Procedure Consists in Modification of the Maxey Formula For the Residual Strength of a Pipe Containing a Corrosion Defect. The Cut-Out of the Shell with a Specific Defect, Loaded by the Uniform Internal Pressure, is Used as the Numerical Model. Parametric Studies are Performed by Both Methods and a Graph is Plotted of the Dependence of the Defect Depth on its Length at the Instant of Failure of the Pipe For a Given Internal Operating Pressure.

  • Název v anglickém jazyce

    The Load-Carrying Capacity of a Cylindrical Shell with Corrosion Damage

  • Popis výsledku anglicky

    The Problem of the Load-Carrying Capacity of a Thin-Walled Cylindrical Shell, Damaged by Pitting and/or General Corrosion and Subjected to Internal Pressure, is Solved For the Concrete Pipe of 520 mm in Diameter and 5.9 mm in Wall Thickness, Made From Low-C Steel ČSN 411373. Both the Engineering Procedure and the Numerical Modelling Using the Finite Element Method Realize the Solution. Both Approaches are Based on the Attainment of the Limit State in the Region of the Thinned Wall of the Shell. The Engineering Procedure Consists in Modification of the Maxey Formula For the Residual Strength of a Pipe Containing a Corrosion Defect. The Cut-Out of the Shell with a Specific Defect, Loaded by the Uniform Internal Pressure, is Used as the Numerical Model. Parametric Studies are Performed by Both Methods and a Graph is Plotted of the Dependence of the Defect Depth on its Length at the Instant of Failure of the Pipe For a Given Internal Operating Pressure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F98%2F0823" target="_blank" >GA103/98/0823: Spolehlivost plynovodních potrubí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2001

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    119-124

  • Název nakladatele

    Ústav termomechaniky AV ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    14. 5. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku