The Load-Carrying Capacity of a Cylindrical Shell with Corrosion Damage
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F01%3A06068671" target="_blank" >RIV/68407700:21260/01:06068671 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Load-Carrying Capacity of a Cylindrical Shell with Corrosion Damage
Popis výsledku v původním jazyce
The Problem of the Load-Carrying Capacity of a Thin-Walled Cylindrical Shell, Damaged by Pitting and/or General Corrosion and Subjected to Internal Pressure, is Solved For the Concrete Pipe of 520 mm in Diameter and 5.9 mm in Wall Thickness, Made From Low-C Steel ČSN 411373. Both the Engineering Procedure and the Numerical Modelling Using the Finite Element Method Realize the Solution. Both Approaches are Based on the Attainment of the Limit State in the Region of the Thinned Wall of the Shell. The Engineering Procedure Consists in Modification of the Maxey Formula For the Residual Strength of a Pipe Containing a Corrosion Defect. The Cut-Out of the Shell with a Specific Defect, Loaded by the Uniform Internal Pressure, is Used as the Numerical Model. Parametric Studies are Performed by Both Methods and a Graph is Plotted of the Dependence of the Defect Depth on its Length at the Instant of Failure of the Pipe For a Given Internal Operating Pressure.
Název v anglickém jazyce
The Load-Carrying Capacity of a Cylindrical Shell with Corrosion Damage
Popis výsledku anglicky
The Problem of the Load-Carrying Capacity of a Thin-Walled Cylindrical Shell, Damaged by Pitting and/or General Corrosion and Subjected to Internal Pressure, is Solved For the Concrete Pipe of 520 mm in Diameter and 5.9 mm in Wall Thickness, Made From Low-C Steel ČSN 411373. Both the Engineering Procedure and the Numerical Modelling Using the Finite Element Method Realize the Solution. Both Approaches are Based on the Attainment of the Limit State in the Region of the Thinned Wall of the Shell. The Engineering Procedure Consists in Modification of the Maxey Formula For the Residual Strength of a Pipe Containing a Corrosion Defect. The Cut-Out of the Shell with a Specific Defect, Loaded by the Uniform Internal Pressure, is Used as the Numerical Model. Parametric Studies are Performed by Both Methods and a Graph is Plotted of the Dependence of the Defect Depth on its Length at the Instant of Failure of the Pipe For a Given Internal Operating Pressure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F98%2F0823" target="_blank" >GA103/98/0823: Spolehlivost plynovodních potrubí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2001
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
119-124
Název nakladatele
Ústav termomechaniky AV ČR
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
14. 5. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—