Lane Departure Warning - Vehicle Support System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F03%3A06094584" target="_blank" >RIV/68407700:21260/03:06094584 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Lane Departure Warning - Vehicle Support System
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we introduce several approaches to the lane departure warning system based on different data subsets (such as data from car CAN-BUS and recognition system data). Our goal is to give the driver fast and reliable warning message when he/she involuntary goes off the road lane.We describe 3 different warning methods, their reliability, robustness and make comparison of the presented methods results. Each subsequent method has increasing complexity and the last one is based on prediction of 2ndorder curves intersection. Finally we fuse the introduced methods up by use of fuzzy controls, define false and right lane departure warning situations and a user interface. User interface deals with different types of warning messages and its reliability (suitability) in comparison to user reaction time. In the future work we suggests wider range of parameters in fusion (historical DGPS coordinates, etc.). This paper does not deal with road lane feature extraction but uses its results.
Název v anglickém jazyce
Lane Departure Warning - Vehicle Support System
Popis výsledku anglicky
In this paper we introduce several approaches to the lane departure warning system based on different data subsets (such as data from car CAN-BUS and recognition system data). Our goal is to give the driver fast and reliable warning message when he/she involuntary goes off the road lane.We describe 3 different warning methods, their reliability, robustness and make comparison of the presented methods results. Each subsequent method has increasing complexity and the last one is based on prediction of 2ndorder curves intersection. Finally we fuse the introduced methods up by use of fuzzy controls, define false and right lane departure warning situations and a user interface. User interface deals with different types of warning messages and its reliability (suitability) in comparison to user reaction time. In the future work we suggests wider range of parameters in fusion (historical DGPS coordinates, etc.). This paper does not deal with road lane feature extraction but uses its results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC%20276.001" target="_blank" >OC 276.001: Nekonvenční algoritmy číslicového zpracování signálů a aproximačních metod - COST Action: Informační a znalostní řízení integrovaných systémů určených pro multimediální telekomunikace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 5th COST 276 Workshop
ISBN
80-01-02840-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
30-34
Název nakladatele
ČVUT, Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 10. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—