Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkoušky padostrojem používané k validaci MKP modelů lidské lebky určených pro odhad HIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F06%3A06126665" target="_blank" >RIV/68407700:21260/06:06126665 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Drop Test Used for Validation of {F}{E} Models of Human Head for {H}

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Head injuries are the most often causes of death in traffic accidents. To develop better interiors of cars or new protective devices (e.g. helmets) there is a need to quantify the mean criteria of injury. Most of today used head injury criteria use an integral value of acceleration of the head during a certain time interval. The main drawback of these criteria is the fact, that they use only linear acceleration of the head. For better HIC assessment there is a need to use different measures, e.g. combination of translational and rotational acceleration or criteria based on strain energy. For these purposes complex FE models are used. To verify the behavior of these FE models, drop tests with different drop height are usually used. The paper presents results of drop tests used to validate FE models of human head. According to data obtained from accelerometers the HIC was computed and the critical height was determined.

  • Název v anglickém jazyce

    Drop Test Used for Validation of {F}{E} Models of Human Head for {H}

  • Popis výsledku anglicky

    Head injuries are the most often causes of death in traffic accidents. To develop better interiors of cars or new protective devices (e.g. helmets) there is a need to quantify the mean criteria of injury. Most of today used head injury criteria use an integral value of acceleration of the head during a certain time interval. The main drawback of these criteria is the fact, that they use only linear acceleration of the head. For better HIC assessment there is a need to use different measures, e.g. combination of translational and rotational acceleration or criteria based on strain energy. For these purposes complex FE models are used. To verify the behavior of these FE models, drop tests with different drop height are usually used. The paper presents results of drop tests used to validate FE models of human head. According to data obtained from accelerometers the HIC was computed and the critical height was determined.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    EI - Biotechnologie a bionika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F05%2F1020" target="_blank" >GA103/05/1020: Deformace a porušení lidské lebky při extrémním zatížení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2006

  • ISBN

    80-86246-27-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    208-209

  • Název nakladatele

    Ústav teoretické a aplikované mechaniky AV ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    15. 5. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku