Podíl jednotlivých druhů dopravy na dělbě přepravní práce a vliv délky vykonané cesty na použití dopravního prostředku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F07%3A06135184" target="_blank" >RIV/68407700:21260/07:06135184 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podíl jednotlivých druhů dopravy na dělbě přepravní práce a vliv délky vykonané cesty na použití dopravního prostředku
Popis výsledku v původním jazyce
S růstem měst a nároků individuální automobilové dopravy se mnohá města dostala do složité situace, z které je nyní jediné východisko v účelném a ekonomickém rozdělení přepravní práce. Přehled o podílu jednotlivých druhů dopravy na přepravní práci u pravidelných cest do zaměstnání a do školy byl zpracován z podkladů ČSÚ o Sčítání lidu, domů a bytů v roce 2001. Podíl jednotlivých druhů dopravy na cestách do zaměstnání a do školy byl vyhodnocen v rámci jednotlivých kategorií měst a obcí. Přehled o vlivu délky vykonané cesty u pravidelných cest do zaměstnání a do školy na volbu použitého dopravního prostředku se podařilo výhodně zpracovat z podkladů Sčítání lidu, domů a bytů v roce 2001 (SLDB 2001). Při vyhodnocení vlivu délky cesty na volbu dopravního prostředku byl počet cest vykonaných jednotlivými druhy dopravy rozdělen podle délky trvání těchto cest do 4 časových intervalů a tyto cesty pak byly přepočítány na délku cest podle typické cestovní rychlosti pro jednotlivé druhy dopravy.
Název v anglickém jazyce
Distribution Rate of Traffic Modes and Influence of Route Length on Choice of Traffic Mode
Popis výsledku anglicky
Along with growing up of towns and demands of automobile transport many towns felt into complicated situation, from which there's now only way out by efficient and economic distribution rate of traffic modes. The view of distribution rate of traffic modes by commuting to job and school was processed from basis from Czech Statistic Institute of census, counting of houses and flats in 2001. Distribution rate of traffic modes by commuting to job and school was evaluated in frames of particular categories of towns and communities. Influence of route length on choice of traffic mode was useful executed from basis from Czech Statistic Institute of census, counting of houses and flats in 2001. The number of journeys realised by particular traffic modes was sorted according to its duration into 4 time periods during evaluation of influence of route length on choice of traffic mode and next these journeys were converted to lengths according to specific travel speed for these traffic modes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Konference Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy České republiky
ISBN
978-80-86502-57-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Centrum dopravního výzkumu
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Velké Karlovice
Datum konání akce
15. 5. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—