Konkurence a železniční systém
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F07%3A06135688" target="_blank" >RIV/68407700:21260/07:06135688 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Competition and Railway System
Popis výsledku v původním jazyce
The similar problems have accompanied the transport system. For this, the review of the different ways to put competitive pressure on railways is presented. The contribution deals with the possibilities offered by microeconomic theories influencing alsopractical application in organization and management of railway system. Consequently, the availability of railway system competition is provided. Having described this way the article discusses the difference between coordination by means of direct control and market mechanism, the determinants of the size of an enterprise, nature of competition in the various modal markets and effects of economies of scale and scope influencing the optimal size of transport enterprise. The term economies of density isunique for transport and from the short-term time is particularly important for rail transport.
Název v anglickém jazyce
Competition and Railway System
Popis výsledku anglicky
The similar problems have accompanied the transport system. For this, the review of the different ways to put competitive pressure on railways is presented. The contribution deals with the possibilities offered by microeconomic theories influencing alsopractical application in organization and management of railway system. Consequently, the availability of railway system competition is provided. Having described this way the article discusses the difference between coordination by means of direct control and market mechanism, the determinants of the size of an enterprise, nature of competition in the various modal markets and effects of economies of scale and scope influencing the optimal size of transport enterprise. The term economies of density isunique for transport and from the short-term time is particularly important for rail transport.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
4th international SIIV congress
ISBN
978-88-8207-260-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Název nakladatele
GRAFILL S.r.l.
Místo vydání
Palermo
Místo konání akce
Palermo
Datum konání akce
12. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—