Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konkurence a železniční systém

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F07%3A06135688" target="_blank" >RIV/68407700:21260/07:06135688 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Competition and Railway System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The similar problems have accompanied the transport system. For this, the review of the different ways to put competitive pressure on railways is presented. The contribution deals with the possibilities offered by microeconomic theories influencing alsopractical application in organization and management of railway system. Consequently, the availability of railway system competition is provided. Having described this way the article discusses the difference between coordination by means of direct control and market mechanism, the determinants of the size of an enterprise, nature of competition in the various modal markets and effects of economies of scale and scope influencing the optimal size of transport enterprise. The term economies of density isunique for transport and from the short-term time is particularly important for rail transport.

  • Název v anglickém jazyce

    Competition and Railway System

  • Popis výsledku anglicky

    The similar problems have accompanied the transport system. For this, the review of the different ways to put competitive pressure on railways is presented. The contribution deals with the possibilities offered by microeconomic theories influencing alsopractical application in organization and management of railway system. Consequently, the availability of railway system competition is provided. Having described this way the article discusses the difference between coordination by means of direct control and market mechanism, the determinants of the size of an enterprise, nature of competition in the various modal markets and effects of economies of scale and scope influencing the optimal size of transport enterprise. The term economies of density isunique for transport and from the short-term time is particularly important for rail transport.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    4th international SIIV congress

  • ISBN

    978-88-8207-260-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Název nakladatele

    GRAFILL S.r.l.

  • Místo vydání

    Palermo

  • Místo konání akce

    Palermo

  • Datum konání akce

    12. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku