Změny trajektorie vozidla způsobené únavou řidiče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F08%3A06156350" target="_blank" >RIV/68407700:21260/08:06156350 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Changes in car trajectory due to driver's fatigue
Popis výsledku v původním jazyce
From the point of view of position and direction control the car may be considered as an astatic system of the second order. From it follows, that the driver has to continually act as a controller to stabilize a car in a traffic stripe. Properties of this human controller are changed due to driver's fatigue. It leads to the small changes in a car trajectory. There is shown in the paper how to find this changes and how to utilize them for alarm if driver fatigue became critical, near to microsleep.
Název v anglickém jazyce
Changes in car trajectory due to driver's fatigue
Popis výsledku anglicky
From the point of view of position and direction control the car may be considered as an astatic system of the second order. From it follows, that the driver has to continually act as a controller to stabilize a car in a traffic stripe. Properties of this human controller are changed due to driver's fatigue. It leads to the small changes in a car trajectory. There is shown in the paper how to find this changes and how to utilize them for alarm if driver fatigue became critical, near to microsleep.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Driver Car Interaction & Interface 2008
ISBN
978-80-87136-04-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
AV ČR, Ústav informatiky
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
17. 12. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—