Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Road Traffic Accidents Analyze Aggregation in Spatial and Time

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F09%3A00162887" target="_blank" >RIV/68407700:21260/09:00162887 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Road Traffic Accidents Analyze Aggregation in Spatial and Time

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Road accident is one of the major causes of death, injuries, disabilities, and property damages in many countries.Proper and systematic preventive and proactive measures should be proposed to minimize road accident problems. Basically, every accident occurs in time and space. Looking for similar accident patterns, analyze over time and over space could identify problem regions or time periods for application of relevant measure. This paper describe proposed analyze of road accidents based on numerical expression of ASI (Accident Severity Index) for every single accident. This accident characteristic include weighted components such number of personal injury or death and material damage estimation. Calculation of sum, average and multiplication of aggregated ASI in space and/or time shows difierences between regions, periods etc. and enable identify extreme cases for an application of some measures.Analyze was performed and evaluated on road accidents in year 2007 for the Czech Republic

  • Název v anglickém jazyce

    Road Traffic Accidents Analyze Aggregation in Spatial and Time

  • Popis výsledku anglicky

    Road accident is one of the major causes of death, injuries, disabilities, and property damages in many countries.Proper and systematic preventive and proactive measures should be proposed to minimize road accident problems. Basically, every accident occurs in time and space. Looking for similar accident patterns, analyze over time and over space could identify problem regions or time periods for application of relevant measure. This paper describe proposed analyze of road accidents based on numerical expression of ASI (Accident Severity Index) for every single accident. This accident characteristic include weighted components such number of personal injury or death and material damage estimation. Calculation of sum, average and multiplication of aggregated ASI in space and/or time shows difierences between regions, periods etc. and enable identify extreme cases for an application of some measures.Analyze was performed and evaluated on road accidents in year 2007 for the Czech Republic

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CG711-020-910" target="_blank" >CG711-020-910: Harmonizace bezpečnosti tunelů pozemních komunikací s požadavky Direktivy 2004/54/ES a optimalizace tunelů z hlediska bezpečnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Congress proceedings on ROad SAfety of Lives IN Europe

  • ISBN

    978-80-87205-06-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Wirelesscom s.r.o.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    20. 4. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku