Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvar křižovatky ve vztahu k nehodovosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F09%3A00167225" target="_blank" >RIV/68407700:21260/09:00167225 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvar křižovatky ve vztahu k nehodovosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příčin dopravních nehod existuje celá řada, které lze považovat za rozhodující. Existují nehody způsobené řidiči, kteří jednoduše nedali přednost vozidlu na hlavní, poněvadž vozidlo s předností v jízdě neviděli v dostatečném časovém předstihu, aby mohlivčas adekvátně zareagovat tj. začít brzdit. K takovým nehodám mnohdy došlo přes skutečnost, že obě vozidla (na vedlejší i hlavní silnici) dodržovali povolenou rychlost i správný jízdní pruh při zajištěném standardním dostatečném rozhledu.

  • Název v anglickém jazyce

    Relation between Crossroad Layout and Road Accident Rate

  • Popis výsledku anglicky

    Road traffic accidents have plenty of reasons, which can be considered as dominant factors for the cause of an accident. Sometimes it is possible that drivers on the minor road simply did not have seen the other vehicle approaching from the major road intime, so that they were not able to change the speed accordingly. These accidents occur sometimes in spite of the fact that both vehicles (on the minor and also on the major road) respected speed limit and even the approach lane and the intersection offers sufficient sight distances.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Bezpečnosť dopravy na cestných komunikáciách

  • ISBN

    978-80-232-0303-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Dom techniky s.r.o.

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Vyhne

  • Datum konání akce

    23. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku