Mathematical model of car dynamics for driving simulator
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F10%3A00175798" target="_blank" >RIV/68407700:21260/10:00175798 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematical model of car dynamics for driving simulator
Popis výsledku v původním jazyce
Software equipment of interactive vehicle simulators consists of two main parts; a generator of virtual reality (generating 3D graphics and surround sound) and a mathematical model of vehicle dynamics. The basic elements of mathematical dynamics model ofthe vehicle consists first of a physics engine and a set of parameterization files that define the current values of the parameters of the vehicle, second of the world which with each particular vehicle can interact. The paper describes development, implementation and testing of such a mathematical software model, which was subsequently used in the latest driving simulator system (Octavia II 3D) in the laboratories at the Faculty of Transportation Sciences of Czech Technical University in Prague.
Název v anglickém jazyce
Mathematical model of car dynamics for driving simulator
Popis výsledku anglicky
Software equipment of interactive vehicle simulators consists of two main parts; a generator of virtual reality (generating 3D graphics and surround sound) and a mathematical model of vehicle dynamics. The basic elements of mathematical dynamics model ofthe vehicle consists first of a physics engine and a set of parameterization files that define the current values of the parameters of the vehicle, second of the world which with each particular vehicle can interact. The paper describes development, implementation and testing of such a mathematical software model, which was subsequently used in the latest driving simulator system (Octavia II 3D) in the laboratories at the Faculty of Transportation Sciences of Czech Technical University in Prague.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F07%2F1191" target="_blank" >GA102/07/1191: Analýza změn zorného pole a reakčního času řidiče v relaci s poklesem pozornosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Driver - Car Interaction & Interface 2010 - The Book of Proceedings
ISBN
978-80-87136-10-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ústav Informatiky AV ČR, v.v.i.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 12. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—