Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

History of Electromobility

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00183667" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00183667 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    History of Electromobility

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The people in their history always wanted to consume more energy than they were able to dispose. So in the primeval ages they used boats at most and so the energy of water flows, eventually the wind energy and gradually they added the use of animals, above all horses, donkeys or camels. This state continued for a long time and became to change dramatically with the industrial revolution. The transport means started to be propelled by steam or electricity and the water transport began to be substituted by the until then secondary land transport. The road and rail infrastructure originated. The second aspect was the possibility of inland states to take part in the international trade. The whole 19th century was the time of the search for the optimal energy source for the propulsion of transport means. The result is the enforcement of the electricity in the so called dependent traction and oil products for the road transport offering big energy content in low mass volume.

  • Název v anglickém jazyce

    History of Electromobility

  • Popis výsledku anglicky

    The people in their history always wanted to consume more energy than they were able to dispose. So in the primeval ages they used boats at most and so the energy of water flows, eventually the wind energy and gradually they added the use of animals, above all horses, donkeys or camels. This state continued for a long time and became to change dramatically with the industrial revolution. The transport means started to be propelled by steam or electricity and the water transport began to be substituted by the until then secondary land transport. The road and rail infrastructure originated. The second aspect was the possibility of inland states to take part in the international trade. The whole 19th century was the time of the search for the optimal energy source for the propulsion of transport means. The result is the enforcement of the electricity in the so called dependent traction and oil products for the road transport offering big energy content in low mass volume.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ELECTROMOBILITY 2011

  • ISBN

    978-80-01-04818-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    ČVUT, Fakulta dopravní

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    12. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku