Využití simulačního prostředí pro ověřování různých způsobů řízení dopravy na vybrané oblasti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00192657" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00192657 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití simulačního prostředí pro ověřování různých způsobů řízení dopravy na vybrané oblasti
Popis výsledku v původním jazyce
Základním tématem této diplomové práce je prověřit různé způsoby řízení na křižovatkách umístěných blízko za sebou nebo v linii proměnným zatížením, s důrazem na intenzity blízké saturaci. Vybraná oblast leží v nákupní zóně Zličín na Praze 5. Jako nástroj pro tvorbu dopravního modelu bylo využito simulační prostředí AIMSUN NG 5.0. Prvním cílem je zjistit jestli je možné dosáhnout zlepšení parametrů řízení změnami signálních plánů. Druhým cílem je nalézt takovou úpravu dopravního řešení kritických míst,která zjednoduší návrh řízení a tyto varianty signálních plánů prověřit. Posledním cílem je porovnat vliv okružních křižovatek a na plynulost provozu při vložení do koordinovaného tahu.
Název v anglickém jazyce
Using simulation environment for verification of traffic control methods at selected area
Popis výsledku anglicky
Main theme of this thesis is verification of traffic control methods at selected area. This methods will be verificated at time varying flows with accent to oversaturated flows. Selected area is shopping zone at Praha 5 Zličín. Selected simulation tool is AIMSUN NG 5.0. First objective solve if its possible to achieve better traffic control in focus of quality of traffic flow. Second objective look for black spots in the network and suggests new intersection layout for easier proposal of traffic control. Last objective is aim to compare roundabouts with linked lights and its infuence to traffic flow.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030603" target="_blank" >TA01030603: Nové metody pro řízení dopravy v kongescích v intravilánu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů