Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NUMERICAL MODELING OF THE BEHAVIOUR OF A FLEXIBLE CLAMP AT GRIPPING OF A RAIL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00211413" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00211413 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    NUMERICAL MODELING OF THE BEHAVIOUR OF A FLEXIBLE CLAMP AT GRIPPING OF A RAIL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work is focused on the elastic fastening rail to the sleeper, the definitions of used types, their usage in the Czech republic, main advantages and disadvantages, the comparison of the most popular systems on the SZDC site and the summary of the requirements for the fastening. The practical part of the work is focused on the creation on a model in the ANSYS Workbench software. There are four simulations of the load, which correspond with the real situations. The results from each situation have been analyzated (the equivalent stress, the total deformation) and have been compared among themselves. The other parts of the rail truck were analysed too.

  • Název v anglickém jazyce

    NUMERICAL MODELING OF THE BEHAVIOUR OF A FLEXIBLE CLAMP AT GRIPPING OF A RAIL

  • Popis výsledku anglicky

    This work is focused on the elastic fastening rail to the sleeper, the definitions of used types, their usage in the Czech republic, main advantages and disadvantages, the comparison of the most popular systems on the SZDC site and the summary of the requirements for the fastening. The practical part of the work is focused on the creation on a model in the ANSYS Workbench software. There are four simulations of the load, which correspond with the real situations. The results from each situation have been analyzated (the equivalent stress, the total deformation) and have been compared among themselves. The other parts of the rail truck were analysed too.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    21th SVSFEM ANSYS Users' Group Meeting and Conference 2013

  • ISBN

    978-80-905525-0-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    183-190

  • Název nakladatele

    SVS FEM

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Luhačovice

  • Datum konání akce

    12. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku