COMPETITIVENESS OF THE NATIONAL RAIL CARRIER IN THE PROCESS OF MARKET OPENING FOR PUBLIC PASSENGER RAIL TRANSPORT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00211878" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00211878 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
COMPETITIVENESS OF THE NATIONAL RAIL CARRIER IN THE PROCESS OF MARKET OPENING FOR PUBLIC PASSENGER RAIL TRANSPORT
Popis výsledku v původním jazyce
In the Czech Republic runs a very intensive process of liberalization of passenger transport services on rail. On the one side there is a controlled market opening process of public services - competing single lines of long-distance transport, on the other side uncontrolled process of free competition. In the Czech Republic, there is besides to public services on the railway fully liberal approach to infrastructure ? Open Access without any restrictions. In connection with the opening of the market ordered rail services by the longdistance and regional rail transport, there is a major theme of the position and competitiveness of the national rail carrier (TOC). The way in which the national carrier (in our case České dráhy, a.s.) could compete on the opened market, it is already possible partially to estimate on a comparison of data on its productivity. This article focuses on the comparison of certain indicators of productivity and efficiency of selected TOC´s in Europe.
Název v anglickém jazyce
COMPETITIVENESS OF THE NATIONAL RAIL CARRIER IN THE PROCESS OF MARKET OPENING FOR PUBLIC PASSENGER RAIL TRANSPORT
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic runs a very intensive process of liberalization of passenger transport services on rail. On the one side there is a controlled market opening process of public services - competing single lines of long-distance transport, on the other side uncontrolled process of free competition. In the Czech Republic, there is besides to public services on the railway fully liberal approach to infrastructure ? Open Access without any restrictions. In connection with the opening of the market ordered rail services by the longdistance and regional rail transport, there is a major theme of the position and competitiveness of the national rail carrier (TOC). The way in which the national carrier (in our case České dráhy, a.s.) could compete on the opened market, it is already possible partially to estimate on a comparison of data on its productivity. This article focuses on the comparison of certain indicators of productivity and efficiency of selected TOC´s in Europe.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
21st International Symposium EURO - ŽEL 2013 - Recent Challenges for European Railways - Symposium Proceedings
ISBN
978-80-263-0380-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
90-95
Název nakladatele
ŽILINSKÁ UNIVERZITA
Místo vydání
ŽILINA
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
4. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—