Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COMPETITIVENESS OF THE NATIONAL RAIL CARRIER IN THE PROCESS OF MARKET OPENING FOR PUBLIC PASSENGER RAIL TRANSPORT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00211878" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00211878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COMPETITIVENESS OF THE NATIONAL RAIL CARRIER IN THE PROCESS OF MARKET OPENING FOR PUBLIC PASSENGER RAIL TRANSPORT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech Republic runs a very intensive process of liberalization of passenger transport services on rail. On the one side there is a controlled market opening process of public services - competing single lines of long-distance transport, on the other side uncontrolled process of free competition. In the Czech Republic, there is besides to public services on the railway fully liberal approach to infrastructure ? Open Access without any restrictions. In connection with the opening of the market ordered rail services by the longdistance and regional rail transport, there is a major theme of the position and competitiveness of the national rail carrier (TOC). The way in which the national carrier (in our case České dráhy, a.s.) could compete on the opened market, it is already possible partially to estimate on a comparison of data on its productivity. This article focuses on the comparison of certain indicators of productivity and efficiency of selected TOC´s in Europe.

  • Název v anglickém jazyce

    COMPETITIVENESS OF THE NATIONAL RAIL CARRIER IN THE PROCESS OF MARKET OPENING FOR PUBLIC PASSENGER RAIL TRANSPORT

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic runs a very intensive process of liberalization of passenger transport services on rail. On the one side there is a controlled market opening process of public services - competing single lines of long-distance transport, on the other side uncontrolled process of free competition. In the Czech Republic, there is besides to public services on the railway fully liberal approach to infrastructure ? Open Access without any restrictions. In connection with the opening of the market ordered rail services by the longdistance and regional rail transport, there is a major theme of the position and competitiveness of the national rail carrier (TOC). The way in which the national carrier (in our case České dráhy, a.s.) could compete on the opened market, it is already possible partially to estimate on a comparison of data on its productivity. This article focuses on the comparison of certain indicators of productivity and efficiency of selected TOC´s in Europe.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    21st International Symposium EURO - ŽEL 2013 - Recent Challenges for European Railways - Symposium Proceedings

  • ISBN

    978-80-263-0380-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    90-95

  • Název nakladatele

    ŽILINSKÁ UNIVERZITA

  • Místo vydání

    ŽILINA

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    4. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku