Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh metodiky stanovení úseků směrově rozdělených pozemních komunikací, ve kterých dochází k oslňování řidičů protijedoucími vozidly v závislosti na směrových parametrech trasy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00215437" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00215437 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Návrh metodiky stanovení úseků směrově rozdělených pozemních komunikací, ve kterých dochází k oslňování řidičů protijedoucími vozidly v závislosti na směrových parametrech trasy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem díla je návrh metodiky pro stanovení parametrů (směrové a výškové oblouky, podélný sklon, šířkové uspořádání komunikace, šířky středního dělícího pásu a klopení vozovky), které snižují zrakové schopnosti rozlišit objekty v důsledku přítomnostisvětel protijedoucích vozidel (oslnění) na směrově rozdělených komunikacích, a to ve vztahu ke skladbě dopravního proudu. Na základě vzniklé metodiky je možné stanovit na směrově dělených komunikacích místa, ve kterých je nutné realizovat opatření protioslnění protijedoucími vozidly a geometrické vlastnosti clon (překážek).

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology Proposal For Determining Sections of Divided Highways Where is Expected Glare of Oncoming Traffic, Depending on the Route Layout Parameters

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of the work is the methodology proposal for determination of parameters (horizontal and vertical curves, longitudinal slope, width configuration of road, dividing the width of the middle band and superelevation), which reduces the drivers´ visual ability to distinguish objects as a result of the presence of oncoming traffic lights (glare). The problem is solved for the directionally divided speedway in relation to the composition of the traffic flow. Based on the proposed methodology is possible to determine the places on the divided highways where it is necessary to implement measures preventing glare and geometric characteristics of the anti-glare screens.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    59

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Ředitelství silnic a dálnic ČR

  • Verze