Návrh metodiky stanovení úseků směrově rozdělených pozemních komunikací, ve kterých dochází k oslňování řidičů protijedoucími vozidly v závislosti na směrových parametrech trasy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00215437" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00215437 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh metodiky stanovení úseků směrově rozdělených pozemních komunikací, ve kterých dochází k oslňování řidičů protijedoucími vozidly v závislosti na směrových parametrech trasy
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem díla je návrh metodiky pro stanovení parametrů (směrové a výškové oblouky, podélný sklon, šířkové uspořádání komunikace, šířky středního dělícího pásu a klopení vozovky), které snižují zrakové schopnosti rozlišit objekty v důsledku přítomnostisvětel protijedoucích vozidel (oslnění) na směrově rozdělených komunikacích, a to ve vztahu ke skladbě dopravního proudu. Na základě vzniklé metodiky je možné stanovit na směrově dělených komunikacích místa, ve kterých je nutné realizovat opatření protioslnění protijedoucími vozidly a geometrické vlastnosti clon (překážek).
Název v anglickém jazyce
Methodology Proposal For Determining Sections of Divided Highways Where is Expected Glare of Oncoming Traffic, Depending on the Route Layout Parameters
Popis výsledku anglicky
The subject of the work is the methodology proposal for determination of parameters (horizontal and vertical curves, longitudinal slope, width configuration of road, dividing the width of the middle band and superelevation), which reduces the drivers´ visual ability to distinguish objects as a result of the presence of oncoming traffic lights (glare). The problem is solved for the directionally divided speedway in relation to the composition of the traffic flow. Based on the proposed methodology is possible to determine the places on the divided highways where it is necessary to implement measures preventing glare and geometric characteristics of the anti-glare screens.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
59
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Verze
—