*Dopravní studie: Optimalizace sjednávání rezervované kapacity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00215782" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00215782 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
*Dopravní studie: Optimalizace sjednávání rezervované kapacity
Popis výsledku v původním jazyce
*Jednou ze složek nákladů na distribuci elektrické energie pro velkoodběratele jsou náklady na rezervovanou kapacitu. Tyto náklady se skládají z ceny za rezervovanou kapacitu, která se sjednává vždy na rok dopředu a upřesňuje se každý měsíc, a ceny za překročení této kapacity v případě, že k němu dojde. V současné době sjednává Správa železniční dopravní cesty, s.o. (SŽDC) rezervovanou kapacitu na základě expertních zkušeností s přihlédnutím k historickým datům. Cílem studie je prozkoumat možnosti snížení nákladů na rezervovanou kapacitu s využitím predikčních modelů. Základní ideou je konstrukce predikčního modelu pro měsíční maxima spotřeb trakční elektrické energie na základě historických dat o spotřebě a dalších vysvětlujících proměnných. Posléze je testována optimalizace nákladů na rezervovanou kapacitu s využitím tohoto modelu. Cílem je přitom snížit celkové náklady vhodnou kombinací cen za rezervovanou kapacitu a cen za překročení této kapacity. V rámci studie jsou uvažovány a d
Název v anglickém jazyce
*Transport study: Optimizing negotiation of reserved capacity
Popis výsledku anglicky
*Costs for reserved capacity are one of the components of the costs of distributing electricity for wholesale. These costs consist of prices for reserved capacity which is always negotiated for the year ahead and specifies each month, and prices for exceeding this capacity in the event that it occurs. Správa železniční dopravní cesty, s.o. (the Railway Infrastructure Administration, state organization) is currently negotiating reserved capacity on the basis of experts experience taking into account historical data. The aim of the study is to explore the possibility of reducing the cost of reserved capacity using prediction models. The basic idea is the construction of prediction model for monthly maximum traction electricity consumption based on historical consumption data and other explanatory variables. Then cost optimization for reserved capacity using this model is tested. The aim is to reduce the total cost of a suitable combination of prices for reserved capacity and prices for e
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
64
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Správa železniční dopravní cesty, s.o.
Verze
—