Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*Koncepční záměr řízení železničního provozu na tratích ve vlastnictví státu ? České republiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00216657" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00216657 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    *Koncepční záměr řízení železničního provozu na tratích ve vlastnictví státu ? České republiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *Předložený materiál představuje výsledek studia rozsáhlých podkladových materiálů, dokumentů národní i mezinárodních úrovně se vztahem především k železniční dopravě, v návaznosti na ostatní druhy dopravy. Dále se v něm promítají znalosti a dlouholetá zkušenost pracovníků autorského týmu, studie je tedy velice komprimovaným materiálem. Její jednotlivé teze je možno objektivně hodnotit a dokázat. Na železniční síti v České republice se v současné době uplatňuje několik způsobů řízení dopravy. Vývojově nejstarším způsobem je klasické řízení provozu probíhající prostřednictvím výpravčích v jednotlivých dopravnách rozložených v železniční síti spolu s dispečerským aparátem, který zajišťuje vyšší úroveň řízení v rámci dané oblastí. Na vybraných tratích jezaveden zjednodušený způsob řízení dopravy. V posledních letech výrazně přibývá tratí s úsekovým nebo dálkovým řízením železničního provozu, které je dáno propojením funkcí provozního dispečera, výpravčích v dopravnách a zavedením vhodnéh

  • Název v anglickém jazyce

    *The conceptual plan control rail traffic on railway lines owned by the state - Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    *The submitted material is the result of extensive studies supporting materials , documents, national and international levels are mainly related to rail transport , in relation to other modes of transport. Furthermore, it reflects the knowledge and years of experience of the staff team of authors , the study is therefore highly compressed material. The individual theses can be objectively evaluate and prove it.The railway network in the Czech Republic are currently several approaches to traffic management. Developmentally oldest way is the classic traffic management going through dispatchers in different operation points distributed on the railway network along with the dispatching apparatus that provides a higher level of management within the region. The selected lines is a simplified method of traffic control. In recent years there has been increasing tracks with segmental or remote control of railway traffic, which is determined by linking the operational functions of the dispatch

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TB0100MD074" target="_blank" >TB0100MD074: Koncepční záměr řízení železničního provozu na tratích ve vlastnictví státu ? České republiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    29/2014

  • Číslo předpisu

    84/2013-520-TPV/1

  • Technické parametry

    Využití Ministerstvem dopravy ČR, provozovateli dráhy a drážní dopravy (Správa železniční dopravní cesty,, státní organizace, České Dráhy, a.s., a další)

  • Ekonomické parametry

    Náklady na pořízení přibližně 500 000 Kč. Přínosy metodiky nelze jednoznačně vyčíslit, neboť se jedná o zvýšení spolehlivosti a dostupnosti železničního systému, a zefektivnění průběhu procesů při řízení provozu. Aplikací navržené metodiky lze vytvořit efektivně pracující dispečerský aparát pro řízení železniční dopravy a tím přispět ke zvýšení plynulosti průběhu dopravních procesů. Přiřazením kompetence a odpovědnosti ke každé pracovní pozici se zavádí systematický přístup k dané problematice, což vedeke snížení nákladů na provozování operativního a přímého řízení provozu. Důležitým prvkem v celkovém pohledu na řízení dopravy (v komplexním pojetí), je zavedení vrcholové úrovně řízení dopravy v podobě dopravního koordinátora, který zastřešuje procesyz pozice státní správy, zejména při mimořádných a krizových situacích, což opět může vést ke snížení nákladů na odstraňování následků mimořádností..

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy ČR, odbor strategie, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12 PO BOX 9, 110 15 Praha 1

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy