Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using the intelligent unit for traffic management of saturated urban road networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00218658" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00218658 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-1def52f3-860f-405a-bf8c-4ea560113695/c/Faltus.pdf" target="_blank" >http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-1def52f3-860f-405a-bf8c-4ea560113695/c/Faltus.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using the intelligent unit for traffic management of saturated urban road networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Telematics systems development has already become a necessity due to the limited capacity of the road infrastructure. Transport can thus be better managed; also relevant information can be provided directly into the vehicles. Based on the development ofcommunication technologies, namely "car-to-infrastructure" (C2I), the requirements are continuously rising - not only on the on-board units (OBU) but also on the infrastructure equipment and solution of particular modules for traffic management systems as well. The paper focuses on the design and simulation of control system in an intelligent unit on infrastructure that will be able to respond to the actual traffic situation and to communicate with the vehicles. The goal of this paper is to present thepossibility of using such units in urban road infrastructure and to present an approach to traffic nodes management for saturated or over-saturated traffic states.

  • Název v anglickém jazyce

    Using the intelligent unit for traffic management of saturated urban road networks

  • Popis výsledku anglicky

    Telematics systems development has already become a necessity due to the limited capacity of the road infrastructure. Transport can thus be better managed; also relevant information can be provided directly into the vehicles. Based on the development ofcommunication technologies, namely "car-to-infrastructure" (C2I), the requirements are continuously rising - not only on the on-board units (OBU) but also on the infrastructure equipment and solution of particular modules for traffic management systems as well. The paper focuses on the design and simulation of control system in an intelligent unit on infrastructure that will be able to respond to the actual traffic situation and to communicate with the vehicles. The goal of this paper is to present thepossibility of using such units in urban road infrastructure and to present an approach to traffic nodes management for saturated or over-saturated traffic states.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02031360" target="_blank" >TA02031360: Univerzální inteligentní řídicí jednotka - UNIR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Archives of Transport System Telematics

  • ISSN

    1899-8208

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2013(1)

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    4-8

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus