Digital traveler assistant
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00310236" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00310236 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-31353-0_8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-31353-0_8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-31353-0_8" target="_blank" >10.1007/978-3-642-31353-0_8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Digital traveler assistant
Popis výsledku v původním jazyce
Currently most car drivers use static routing algorithms based on the shortest distance between start and end position. But the shortest route is different from the fastest route in time. Because existing routing algorithms lack the ability to react to dynamic changes in the road network, drivers are not optimally routed. The current traffic situation can be assessed by tracking car drivers provided with a smart GPS device. The real challenge is to predict future delays in travelling time. In this paper we present a multi-agent approach for routing vehicle drivers using historically-based traffic information. we successfully implemented a working prototype that uses various technologies such as Java, the Open Street Map API for rendering the map or J2ME for the mobile phone client. 2013 Springer-Verlag.
Název v anglickém jazyce
Digital traveler assistant
Popis výsledku anglicky
Currently most car drivers use static routing algorithms based on the shortest distance between start and end position. But the shortest route is different from the fastest route in time. Because existing routing algorithms lack the ability to react to dynamic changes in the road network, drivers are not optimally routed. The current traffic situation can be assessed by tracking car drivers provided with a smart GPS device. The real challenge is to predict future delays in travelling time. In this paper we present a multi-agent approach for routing vehicle drivers using historically-based traffic information. we successfully implemented a working prototype that uses various technologies such as Java, the Open Street Map API for rendering the map or J2ME for the mobile phone client. 2013 Springer-Verlag.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Electrical Engineering
ISBN
978-36-423-1352-3
ISSN
1876-1100
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
101-114
Název nakladatele
Springer-Verlag
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Noordwijkerhout
Datum konání akce
28. 7. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—