Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research of a Tram Headstock from Composite

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00219440" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00219440 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10443-013-9350-7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s10443-013-9350-7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10443-013-9350-7" target="_blank" >10.1007/s10443-013-9350-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research of a Tram Headstock from Composite

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The requirements for crashworthiness of railway vehicles are defined by the Railroad crashworthiness standard EN 15227. This standard is based on the findings of the characteristics of steel structures of front parts of railway vehicles. In the Czech Republic an extensive research was carried out within the project TIP FR-TI1/113 on application of composite sandwich structure elements in the design of the front cabins of a railway vehicle. The aim of the research work was to determine real possibilitiesof the composite sandwich structures for use in the construction of railway vehicles while considering the validity of the above-mentioned standard.

  • Název v anglickém jazyce

    Research of a Tram Headstock from Composite

  • Popis výsledku anglicky

    The requirements for crashworthiness of railway vehicles are defined by the Railroad crashworthiness standard EN 15227. This standard is based on the findings of the characteristics of steel structures of front parts of railway vehicles. In the Czech Republic an extensive research was carried out within the project TIP FR-TI1/113 on application of composite sandwich structure elements in the design of the front cabins of a railway vehicle. The aim of the research work was to determine real possibilitiesof the composite sandwich structures for use in the construction of railway vehicles while considering the validity of the above-mentioned standard.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Composite Materials

  • ISSN

    0929-189X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    591-601

  • Kód UT WoS článku

    000341707600002

  • EID výsledku v databázi Scopus