Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Modelling of Compressive Response of Closed-Cell Aluminium Foams under High-strain Rate Loading

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00219477" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00219477 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68378297:_____/14:00431565

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.itam.cas.cz/ysesm2014/proceedings.php" target="_blank" >http://www.itam.cas.cz/ysesm2014/proceedings.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Modelling of Compressive Response of Closed-Cell Aluminium Foams under High-strain Rate Loading

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Porous metals and particularly aluminium foams are attractive materials for crash applications where constructional elements have to be able to absorb considerable amount of deformation energy while having as low weight as possible. Compressive behaviourfor medium impact velocities can be experimentally assessed from a series of drop-tower impact tests instrumented with accelerometer and high-speed camera. However to predict such behaviour a proper modelling scheme has to be developed. In this paper drop-tower impact tests of Alporas aluminium foam were used for development of a material model for explicit finite element simulations of high-strain rate deformation process using LS-DYNA simulation environment. From the material models available low density foam, Fu-Chang?s foam, crushable foam and modified crushable foam models were selected for simulations using smoothed-particle hydrodynamics and solid formulations respectively. Numerical simulations were performed in order to assess

  • Název v anglickém jazyce

    On the Modelling of Compressive Response of Closed-Cell Aluminium Foams under High-strain Rate Loading

  • Popis výsledku anglicky

    Porous metals and particularly aluminium foams are attractive materials for crash applications where constructional elements have to be able to absorb considerable amount of deformation energy while having as low weight as possible. Compressive behaviourfor medium impact velocities can be experimentally assessed from a series of drop-tower impact tests instrumented with accelerometer and high-speed camera. However to predict such behaviour a proper modelling scheme has to be developed. In this paper drop-tower impact tests of Alporas aluminium foam were used for development of a material model for explicit finite element simulations of high-strain rate deformation process using LS-DYNA simulation environment. From the material models available low density foam, Fu-Chang?s foam, crushable foam and modified crushable foam models were selected for simulations using smoothed-particle hydrodynamics and solid formulations respectively. Numerical simulations were performed in order to assess

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP105%2F12%2F0824" target="_blank" >GAP105/12/0824: Stanovení strukturálních a mechanických vlastností kovových pěn pomocí nanoindentace, mikrostrukturálních MKP modelů a mechanických zkoušek</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 13th Youth Symposium on Experimental Solid Mechanics

  • ISBN

    978-80-01-05556-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    61-65

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Děčín

  • Datum konání akce

    29. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku