On the Modelling of Compressive Response of Closed-Cell Aluminium Foams under High-strain Rate Loading
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00219477" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00219477 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68378297:_____/14:00431565
Výsledek na webu
<a href="http://www.itam.cas.cz/ysesm2014/proceedings.php" target="_blank" >http://www.itam.cas.cz/ysesm2014/proceedings.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the Modelling of Compressive Response of Closed-Cell Aluminium Foams under High-strain Rate Loading
Popis výsledku v původním jazyce
Porous metals and particularly aluminium foams are attractive materials for crash applications where constructional elements have to be able to absorb considerable amount of deformation energy while having as low weight as possible. Compressive behaviourfor medium impact velocities can be experimentally assessed from a series of drop-tower impact tests instrumented with accelerometer and high-speed camera. However to predict such behaviour a proper modelling scheme has to be developed. In this paper drop-tower impact tests of Alporas aluminium foam were used for development of a material model for explicit finite element simulations of high-strain rate deformation process using LS-DYNA simulation environment. From the material models available low density foam, Fu-Chang?s foam, crushable foam and modified crushable foam models were selected for simulations using smoothed-particle hydrodynamics and solid formulations respectively. Numerical simulations were performed in order to assess
Název v anglickém jazyce
On the Modelling of Compressive Response of Closed-Cell Aluminium Foams under High-strain Rate Loading
Popis výsledku anglicky
Porous metals and particularly aluminium foams are attractive materials for crash applications where constructional elements have to be able to absorb considerable amount of deformation energy while having as low weight as possible. Compressive behaviourfor medium impact velocities can be experimentally assessed from a series of drop-tower impact tests instrumented with accelerometer and high-speed camera. However to predict such behaviour a proper modelling scheme has to be developed. In this paper drop-tower impact tests of Alporas aluminium foam were used for development of a material model for explicit finite element simulations of high-strain rate deformation process using LS-DYNA simulation environment. From the material models available low density foam, Fu-Chang?s foam, crushable foam and modified crushable foam models were selected for simulations using smoothed-particle hydrodynamics and solid formulations respectively. Numerical simulations were performed in order to assess
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP105%2F12%2F0824" target="_blank" >GAP105/12/0824: Stanovení strukturálních a mechanických vlastností kovových pěn pomocí nanoindentace, mikrostrukturálních MKP modelů a mechanických zkoušek</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 13th Youth Symposium on Experimental Solid Mechanics
ISBN
978-80-01-05556-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
61-65
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Děčín
Datum konání akce
29. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—