New Concept of Hybrid Drive with Multi-gear Planetary Transmission
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00226463" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00226463 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.dcis.cz" target="_blank" >http://www.dcis.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New Concept of Hybrid Drive with Multi-gear Planetary Transmission
Popis výsledku v původním jazyce
Paper presents an innovative concept of a hybrid drive with two- or three-gear planetary transmission. The arrangement can be extended by one or two additional clutches. Considering the minimum of two-gear planetary transmission, the combustion engine can work in an optimum efficiency mode, i.e. with low consumption and thus with reduced emissions of pollutants, as well as in modes enabling energy storage. Individual gears of the multi-function transmission, constructed as a system as simple as possible, accommodate various driving demands, e.g., serial or parallel driving modes, or parking blockage.
Název v anglickém jazyce
New Concept of Hybrid Drive with Multi-gear Planetary Transmission
Popis výsledku anglicky
Paper presents an innovative concept of a hybrid drive with two- or three-gear planetary transmission. The arrangement can be extended by one or two additional clutches. Considering the minimum of two-gear planetary transmission, the combustion engine can work in an optimum efficiency mode, i.e. with low consumption and thus with reduced emissions of pollutants, as well as in modes enabling energy storage. Individual gears of the multi-function transmission, constructed as a system as simple as possible, accommodate various driving demands, e.g., serial or parallel driving modes, or parking blockage.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Driver-Car Interaction & Safety 2014 - Proceedings
ISBN
978-80-01-05663-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Dopravní fakulta ČVUT v Praze, Ústav dopravních prostředků
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Děčín
Datum konání akce
10. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—