The estimation of travel times and identification of traffic excesses on roads
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00229048" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00229048 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The estimation of travel times and identification of traffic excesses on roads
Popis výsledku v původním jazyce
We made an analysis on the selected road in Prague road network, by help of research project SATEL, which aimed to automated detection of traffic excesses (AID) and estimating travel times on urban road net. For data collection were intended two types oftraffic detectors ? static data from loops, videodetection etc. and data from floating cars. The project introduces a new method for obtaining traffic data, which includes estimated travel times through data fusion from floating cars and traffic road detectors from on-line traffic and calibration by historical data. The proposed model uses the real data from traffic detectors with floating cars and it was proved its strength and application for estimation traffic excesses and travel times on the road network as well.
Název v anglickém jazyce
The estimation of travel times and identification of traffic excesses on roads
Popis výsledku anglicky
We made an analysis on the selected road in Prague road network, by help of research project SATEL, which aimed to automated detection of traffic excesses (AID) and estimating travel times on urban road net. For data collection were intended two types oftraffic detectors ? static data from loops, videodetection etc. and data from floating cars. The project introduces a new method for obtaining traffic data, which includes estimated travel times through data fusion from floating cars and traffic road detectors from on-line traffic and calibration by historical data. The proposed model uses the real data from traffic detectors with floating cars and it was proved its strength and application for estimation traffic excesses and travel times on the road network as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Telematics - Support for Transport
ISBN
978-3-662-45316-2
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
166-173
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Katowice/Ustron
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—