Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Usage of MEDA Factors for Risk Assessment of Processess in Aircraft Maintenance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00233663" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00233663 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://rpp.fvtm.ujep.cz/files/sbornik5en.pdf" target="_blank" >http://rpp.fvtm.ujep.cz/files/sbornik5en.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Usage of MEDA Factors for Risk Assessment of Processess in Aircraft Maintenance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article discusses the usage of MEDA (Maintenance Error Decision Aid) classification developed by Boeing for risk assessment processes in maintenance using risk-based indicators. The article presents the basics of indicators, description of subgroup calledrisk-based indicators and further development of the indicators based on the collection andanalysis of data obtained through company occurrence reporting system. This reporting system and investigation should be focused primarily on the causes, especially from the perspective of the contributing factors. Due to the legislative requirements for the events reporting and data collection and analysis is currently the MEDA methodology most appropriate for maintenance organizations. It serves, however, "only" as the base and must beenriched by other factors that occur during normal company operations. This enrichment ofthe existing methodology is also mentioned in the article concrete examples. In the last part ofthe article there are ex

  • Název v anglickém jazyce

    The Usage of MEDA Factors for Risk Assessment of Processess in Aircraft Maintenance

  • Popis výsledku anglicky

    The article discusses the usage of MEDA (Maintenance Error Decision Aid) classification developed by Boeing for risk assessment processes in maintenance using risk-based indicators. The article presents the basics of indicators, description of subgroup calledrisk-based indicators and further development of the indicators based on the collection andanalysis of data obtained through company occurrence reporting system. This reporting system and investigation should be focused primarily on the causes, especially from the perspective of the contributing factors. Due to the legislative requirements for the events reporting and data collection and analysis is currently the MEDA methodology most appropriate for maintenance organizations. It serves, however, "only" as the base and must beenriched by other factors that occur during normal company operations. This enrichment ofthe existing methodology is also mentioned in the article concrete examples. In the last part ofthe article there are ex

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Selected Risks of Business Processes

  • ISBN

    978-80-01-05831-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    55-61

  • Název nakladatele

    ČVUT v Praze, Fakulta dopravní, Ústav bezpečnostních technologií a inženýrství

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Děčín

  • Datum konání akce

    29. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku