Measuring of Driving and Impact Dynamics of Cyclists
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00234425" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00234425 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measuring of Driving and Impact Dynamics of Cyclists
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution is aimed at detection of cyclists? dynamics in standard and non-standard situations. From forensic experts point of view there are significant both, ie. riding dynamics of cyclist and also post-crash motion in case of collision with passenger car. To determine the riding trajectory, it is necessary to devise a measuring apparatus and devise methods for measuring and processing of the collected data. Measuring involves combination of several procedures such as accelerometric measuring, photogrammetry and GPS use. In the term of post-crash motion the paper deals with the biomechanical analysis of load exerted on the child cyclist in configuration typical for cyclists (sudden enter the road or the case of non-giving way; the car front vs.the left side of the cyclists
Název v anglickém jazyce
Measuring of Driving and Impact Dynamics of Cyclists
Popis výsledku anglicky
The contribution is aimed at detection of cyclists? dynamics in standard and non-standard situations. From forensic experts point of view there are significant both, ie. riding dynamics of cyclist and also post-crash motion in case of collision with passenger car. To determine the riding trajectory, it is necessary to devise a measuring apparatus and devise methods for measuring and processing of the collected data. Measuring involves combination of several procedures such as accelerometric measuring, photogrammetry and GPS use. In the term of post-crash motion the paper deals with the biomechanical analysis of load exerted on the child cyclist in configuration typical for cyclists (sudden enter the road or the case of non-giving way; the car front vs.the left side of the cyclists
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering mechanics 2015
ISBN
978-80-86246-42-0
ISSN
1805-8248
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
250-251
Název nakladatele
Institute of Theoretical and Applied Mechanics Academy of Sciences of the Czech Republic
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
11. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—