Dynamic Human-Machine Interface for Electrical Vehicle design guidelines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00234712" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00234712 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=7172789" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=7172789</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2015.7181573" target="_blank" >10.1109/SCSP.2015.7181573</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic Human-Machine Interface for Electrical Vehicle design guidelines
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with a Human Machine Interface of Electric vehicles starting from the history of Electric Vehicles HMI, describes currently used system elements and provide evaluation of their advantages and disadvantages. A new concept of Dynamic HMIfor Electric Vehicles is introduced to improve EV efficiency in terms of energy consumption and range distance, and consequently increase their popularity among users. This interface is capable to adapt itself to user or system needs and changes dynamically based on EV battery State of Charge or reachability of desired destination. Such implementation of HMI address one of the main reason why users still prefer conventional vehicles with internal combustion engine to EV ? range anxiety phenomena.This article aims to be a guideline for a design of new concept of HMI for EV, studies user requirements and propose a methodology of system development including concept definition and user acceptance validation methodology on vehicle driving
Název v anglickém jazyce
Dynamic Human-Machine Interface for Electrical Vehicle design guidelines
Popis výsledku anglicky
This article deals with a Human Machine Interface of Electric vehicles starting from the history of Electric Vehicles HMI, describes currently used system elements and provide evaluation of their advantages and disadvantages. A new concept of Dynamic HMIfor Electric Vehicles is introduced to improve EV efficiency in terms of energy consumption and range distance, and consequently increase their popularity among users. This interface is capable to adapt itself to user or system needs and changes dynamically based on EV battery State of Charge or reachability of desired destination. Such implementation of HMI address one of the main reason why users still prefer conventional vehicles with internal combustion engine to EV ? range anxiety phenomena.This article aims to be a guideline for a design of new concept of HMI for EV, studies user requirements and propose a methodology of system development including concept definition and user acceptance validation methodology on vehicle driving
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2015 Smart Cities Symposium Prague (SCSP)
ISBN
978-1-4673-6727-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE Press
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
24. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—