Reduce of Criticality of Critical Infrastructure Facilities in the Railway Domain
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00235293" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00235293 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2015.7181565" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2015.7181565</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2015.7181565" target="_blank" >10.1109/SCSP.2015.7181565</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reduce of Criticality of Critical Infrastructure Facilities in the Railway Domain
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with safety improvement of facilities of critical infrastructure in the railway domain based on integral safety management. It means that it solves not only secure facility but also safe facility that is the facility which at itself critical conditions do not endanger either itself or its vicinity, i.e. humans and other public assets. In the modern practice of safety management and safety engineering there are introduced new procedures like AII-Hazards-Approach, Defense-In-Depth and for construction of critical facility safety there is used the five-layer model of safety management. The article comprises current state of appropriate railway system with ideal case based on mentioned concept and gives proposal of measures for improving the safety of followed critical facilities.
Název v anglickém jazyce
Reduce of Criticality of Critical Infrastructure Facilities in the Railway Domain
Popis výsledku anglicky
The paper deals with safety improvement of facilities of critical infrastructure in the railway domain based on integral safety management. It means that it solves not only secure facility but also safe facility that is the facility which at itself critical conditions do not endanger either itself or its vicinity, i.e. humans and other public assets. In the modern practice of safety management and safety engineering there are introduced new procedures like AII-Hazards-Approach, Defense-In-Depth and for construction of critical facility safety there is used the five-layer model of safety management. The article comprises current state of appropriate railway system with ideal case based on mentioned concept and gives proposal of measures for improving the safety of followed critical facilities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
30305 - Occupational health
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Smart Cities Symposium Prague 2015 Proceedings - Czech Technical University in Prague
ISBN
978-80-01-05742-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
24. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000375090600024