Mapa možných úmyslných a neúmyslných útoků na letadla v oblasti mezinárodních letišť
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00237341" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00237341 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mapa možných úmyslných a neúmyslných útoků na letadla v oblasti mezinárodních letišť
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie je výstupem práce na grantu č. VG20132015130 Ministerstva vnitra České republiky vykonané Laboratoří letecké bezpečnosti na Fakultě dopravní ČVUT, která se zabývala bezpečností letadel přistávajících na a startujících z níže uvedených českých letišť se zpevněnou vzletovou a přistávací dráhou: - Letiště Václava Havla Praha - Letiště Leoše Janáčka Ostrava - Letiště Brno - Letiště Pardubice - Letiště Karlovy Vary - Letiště České Budějovice - Letiště Hradec Králové - Letiště Kunovice - Letiště Plzeň – Líně - Letiště Mnichovo Hradiště - Letiště Příbram - Letiště Vodochody Letiště byla vybrána na základě aktuálního stavu a reálných možností v blízké až střednědobé budoucnosti. Jako hlavní parametr byl proto zvolen civilní provoz IFR. Z tohoto důvodu jsou v seznamu letiště Praha, Ostrava, Brno, Karlovy Vary a Vodochody, která již tuto podmínku splňují a zároveň již mají zavedeno GNSS přiblížení. Dalšími letišti jsou letiště Pardubice a Kunovice, které mají IFR provoz avšak zatím nemají GNSS přiblížení. A poslední skupinou jsou letiště se zpevněnou dráhou, která mají díky GNSS přiblížení vysoký potenciál stát se letišti IFR (Hradec Králové, České Budějovice, Plzeň-Líně, Mnichovo Hradiště a Příbram). Studie přináší dvě pojednání o možných nebezpečích pro přistávající a startující letadla: Rušení signálů GNSS a Ozáření laserem. V druhé části nabízí interaktivní mapy zobrazující rizikové zóny.
Název v anglickém jazyce
Map of Possible Intentional or Unintentional Attacks on Aircraft in the Surroundings of International Airports
Popis výsledku anglicky
This study is an outcome of the work on the grant no. VG20132015130 Ministry of Interior of the Czech Republic which was made the Laboratory of aviation safety and security at the Faculty of Transportation Sciences, which focused on the safety of aircraft landing and starting from the following Czech airports with paved runway: - Václav Havel Airport Prague - Leos Janacek Airport Ostrava - Brno Airport - Pardubice Airport - Karlovy Vary Airport - Airport Czech Budejovice - Airport Hradec Králové - Kunovice Airport - Airport Plzen - Line - Airport Mnichovo Hradiste - Airport Pribram - Vodochody Airport Airports were chosen based on the current situation and the real possibility in the near to medium term future. As the main parameter was therefore elected civilian IFR operations. For this reason, the list of airports in Prague, Ostrava, Brno, Karlovy Vary and Vodochody, which already qualify for this and also have already implemented GNSS approach. Nearby airports Pardubice airport and Kunovice having IFR operation but have yet GNSS approach. And the last group of airports with paved runway, which are due to GNSS approach high potential to become IFR airport (Hradec Kralove, Czech Budejovice, Plzen-Line, Mnichovo Hradiste and Pribram). The study provides two treatises on the potential dangers to aircraft landing and taking off: Interference GNSS signals and laser irradiation. The second part of study offers interactive maps showing the risk zone.
Klasifikace
Druh
N<sub>map</sub> - Specializovaná mapa s odborným obsahem
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20132015130" target="_blank" >VG20132015130: Využití nástrojů krizového řízení, rizikového inženýrství, systémového inženýrství a moderních technologií ke zvýšení ochrany před protiprávními činy na mezinárodních letištích v České republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Mapa 1 VG20132015130
Číslo předpisu
—
Technické parametry
č. j. 1028-16-110
Ekonomické parametry
Jako výsledek řešení grantu je tato mapa dostupná bezúplatně
Označení certifikačního orgánu
—
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů