Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mapa možných úmyslných a neúmyslných útoků na letadla v oblasti mezinárodních letišť

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00237341" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00237341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mapa možných úmyslných a neúmyslných útoků na letadla v oblasti mezinárodních letišť

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato studie je výstupem práce na grantu č. VG20132015130 Ministerstva vnitra České republiky vykonané Laboratoří letecké bezpečnosti na Fakultě dopravní ČVUT, která se zabývala bezpečností letadel přistávajících na a startujících z níže uvedených českých letišť se zpevněnou vzletovou a přistávací dráhou: - Letiště Václava Havla Praha - Letiště Leoše Janáčka Ostrava - Letiště Brno - Letiště Pardubice - Letiště Karlovy Vary - Letiště České Budějovice - Letiště Hradec Králové - Letiště Kunovice - Letiště Plzeň – Líně - Letiště Mnichovo Hradiště - Letiště Příbram - Letiště Vodochody Letiště byla vybrána na základě aktuálního stavu a reálných možností v blízké až střednědobé budoucnosti. Jako hlavní parametr byl proto zvolen civilní provoz IFR. Z tohoto důvodu jsou v seznamu letiště Praha, Ostrava, Brno, Karlovy Vary a Vodochody, která již tuto podmínku splňují a zároveň již mají zavedeno GNSS přiblížení. Dalšími letišti jsou letiště Pardubice a Kunovice, které mají IFR provoz avšak zatím nemají GNSS přiblížení. A poslední skupinou jsou letiště se zpevněnou dráhou, která mají díky GNSS přiblížení vysoký potenciál stát se letišti IFR (Hradec Králové, České Budějovice, Plzeň-Líně, Mnichovo Hradiště a Příbram). Studie přináší dvě pojednání o možných nebezpečích pro přistávající a startující letadla: Rušení signálů GNSS a Ozáření laserem. V druhé části nabízí interaktivní mapy zobrazující rizikové zóny.

  • Název v anglickém jazyce

    Map of Possible Intentional or Unintentional Attacks on Aircraft in the Surroundings of International Airports

  • Popis výsledku anglicky

    This study is an outcome of the work on the grant no. VG20132015130 Ministry of Interior of the Czech Republic which was made the Laboratory of aviation safety and security at the Faculty of Transportation Sciences, which focused on the safety of aircraft landing and starting from the following Czech airports with paved runway: - Václav Havel Airport Prague - Leos Janacek Airport Ostrava - Brno Airport - Pardubice Airport - Karlovy Vary Airport - Airport Czech Budejovice - Airport Hradec Králové - Kunovice Airport - Airport Plzen - Line - Airport Mnichovo Hradiste - Airport Pribram - Vodochody Airport Airports were chosen based on the current situation and the real possibility in the near to medium term future. As the main parameter was therefore elected civilian IFR operations. For this reason, the list of airports in Prague, Ostrava, Brno, Karlovy Vary and Vodochody, which already qualify for this and also have already implemented GNSS approach. Nearby airports Pardubice airport and Kunovice having IFR operation but have yet GNSS approach. And the last group of airports with paved runway, which are due to GNSS approach high potential to become IFR airport (Hradec Kralove, Czech Budejovice, Plzen-Line, Mnichovo Hradiste and Pribram). The study provides two treatises on the potential dangers to aircraft landing and taking off: Interference GNSS signals and laser irradiation. The second part of study offers interactive maps showing the risk zone.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>map</sub> - Specializovaná mapa s odborným obsahem

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VG20132015130" target="_blank" >VG20132015130: Využití nástrojů krizového řízení, rizikového inženýrství, systémového inženýrství a moderních technologií ke zvýšení ochrany před protiprávními činy na mezinárodních letištích v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Mapa 1 VG20132015130

  • Číslo předpisu

  • Technické parametry

    č. j. 1028-16-110

  • Ekonomické parametry

    Jako výsledek řešení grantu je tato mapa dostupná bezúplatně

  • Označení certifikačního orgánu

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů