Potřebuje železnice inteligentní řešení, nebo spíše ta chytrá?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00239595" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00239595 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Potřebuje železnice inteligentní řešení, nebo spíše ta chytrá?
Popis výsledku v původním jazyce
Železniční doprava probíhá v jednorozměrném prostoru (vlak může jet pouze dopředu, nebo dozadu, nikoli do strany ? možnost volby v tomto směru mají jen tramvaje, nebo vlaky schopné požádat infrastrukturu o přestavění jízdní cesty), na rozdíl od jiných druhů dopravy, jako silniční, nebo letecké, díky čemuž je v této chvíli nejbezpečnější. Dokonce i letecká doprava prý vychází cca 6* hůř z hlediska počtu smrtelných úrazů. Na druhé straně to také dopravu na železnici omezuje.
Název v anglickém jazyce
Needs railway intelligent solution or rather that smart?
Popis výsledku anglicky
Rail transport probíhá v jednorozměrném prostoru (vlak může jet pouze dopředu, nebo dozadu, nikoli do strany ? možnost volby v tomto směru mají jen tramvaje, nebo vlaky schopné požádat infrastrukturu o přestavění jízdní cesty), na rozdíl od jiných druhůdopravy, jako silniční, nebo letecké, díky čemuž je v této chvíli nejbezpečnější. Dokonce i letecká doprava prý vychází cca 6* hůř z hlediska počtu smrtelných úrazů. Na druhé straně to také dopravu na železnici omezuje.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů