Environmentální výuka s ohledem na vnímání krajiny a její emocionální působení v kontextu dopravních staveb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00240071" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00240071 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Environmentální výuka s ohledem na vnímání krajiny a její emocionální působení v kontextu dopravních staveb
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na problematiku výuky environmentálních předmětů na dopravní fakultě ČVUT v Praze. Protože každá dopravní stavba nemalou měrou ovlivňuje území, kterým prochází, je třeba, aby na okolní krajinu byl brán zřetel již při jejím samotném návrhu. Na dopravní fakultě proto mají budoucí dopravní inženýři také předměty zaměřené na tuto oblast. Již od samotného počátku fungování dopravní fakulty v Praze, to jest od akademického roku 1993/94, měli studenti kromě předmětů zaměřených na výuku čistě dopravních předmětů, také předměty z environmentální oblasti, prvním z nich pak byl povinný předmět Tvorba a ochrana krajiny. V příspěvku je zhodnocena výuka především s ohledem na její přesah do oblasti ovlivnění krajiny dopravními stavbami a dopravou vůbec. Jsou zde shrnuty jednotlivé environmentální předměty včetně jejich konkrétní náplně. Dále je v příspěvku zmíněna projektově orientovaná výuka a rozdělení bakalářských a diplomových prací na základě jejich tematického zaměření. V
Název v anglickém jazyce
Environmental teaching with regard to the perception of landscape and its emotional impact in the context of transport structures
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on teaching environmental subjects at the Faculty of Transportation Sciences. Every transport construction affects the territory which passes and therefore it is necessary that the surrounding area has been taken into account alreadyin the proposal itself. There are also environmental courses at the Faculty of Transportation Sciences. The first one (Landscape Protection) was opened already in the academic year 1993/94, when this Faculty in Prague again started. The paper evaluatesthe lessons especially with regard to the perception of landscape and its emotional impact in the context of transport structures. This contribution summarizes the various environmental subjects and their specific contents. Furthermore, in the article mentioned project-oriented teaching and distribution of bachelor and master's thesis based on their thematic focus. In the text are then discussed the benefits of outdoor lessons for students.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů