Dynamic Mathematical Model of Ground Support Equipment Utilization in Aircraft Technical Handling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00302525" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00302525 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic Mathematical Model of Ground Support Equipment Utilization in Aircraft Technical Handling
Popis výsledku v původním jazyce
The need for process optimization in air transport, due to its volume and growth, is still current. In order to ensure smooth operations of air transport, it is necessary to follow the flight schedules and eliminate flight delays. Continuous and smooth technical aircraft handling contributes to these objectives. The aim of research was to optimize ground support equipment utilization in aircraft ground handling in time for smaller regional airports. The result of research is mathematical model of ground support equipment utilization. It is applicable to a computer program and enables planning and operational management of aircraft ground handling. The model is adaptable for the needs of a particular airport by changing the input parameters.
Název v anglickém jazyce
Dynamic Mathematical Model of Ground Support Equipment Utilization in Aircraft Technical Handling
Popis výsledku anglicky
The need for process optimization in air transport, due to its volume and growth, is still current. In order to ensure smooth operations of air transport, it is necessary to follow the flight schedules and eliminate flight delays. Continuous and smooth technical aircraft handling contributes to these objectives. The aim of research was to optimize ground support equipment utilization in aircraft ground handling in time for smaller regional airports. The result of research is mathematical model of ground support equipment utilization. It is applicable to a computer program and enables planning and operational management of aircraft ground handling. The model is adaptable for the needs of a particular airport by changing the input parameters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 20th International Conference Transport Means 2016
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
759-762
Název nakladatele
Kauno technologijos universitetas
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Juodkrante
Datum konání akce
5. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—