Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of daily traffic volumes on urban roads

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00303830" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00303830 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of daily traffic volumes on urban roads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The traffic volume is frequently used as a measure of road capacity. For many types of roads significant changes in traffic intensity occur within 24 hours a day. If the traffic volumes are measured during the day at hourly intervals, usually happens that the course of traffic volumes during the day has two maxima – morning peak hour and another peak hour in the afternoon. The authors of the article deal with modeling of the course of daily traffic volume using known probability distribution, while the authors use data obtained from real measurements of traffic volumes on the various categories of roads. In the paper the authors proposed procedure that can be applied to determine the resulting daily traffic volumes from short-term measurements of traffic volumes. Proposed procedure is suitable for urban planning, construction and upgrading of roadways or land-use planning decisions, while it is necessary to plan the construction of road infrastructure on the basis of prognosis of road traffic.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of daily traffic volumes on urban roads

  • Popis výsledku anglicky

    The traffic volume is frequently used as a measure of road capacity. For many types of roads significant changes in traffic intensity occur within 24 hours a day. If the traffic volumes are measured during the day at hourly intervals, usually happens that the course of traffic volumes during the day has two maxima – morning peak hour and another peak hour in the afternoon. The authors of the article deal with modeling of the course of daily traffic volume using known probability distribution, while the authors use data obtained from real measurements of traffic volumes on the various categories of roads. In the paper the authors proposed procedure that can be applied to determine the resulting daily traffic volumes from short-term measurements of traffic volumes. Proposed procedure is suitable for urban planning, construction and upgrading of roadways or land-use planning decisions, while it is necessary to plan the construction of road infrastructure on the basis of prognosis of road traffic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE THIRD INTERNATIONAL CONFERENCE ON TRAFFIC AND TRANSPORT ENGINEERING

  • ISBN

    978-86-916153-3-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1174

  • Strana od-do

    1-1174

  • Název nakladatele

    City Net Scientific Research Center Ltd. Belgrade

  • Místo vydání

    Belgrade

  • Místo konání akce

    Belgrade

  • Datum konání akce

    24. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000391016300128