Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The basic goals and tasks of media activities in ethics of the media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00304778" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00304778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The basic goals and tasks of media activities in ethics of the media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Speaking of the media, I mean the whole of the press (newspapers and magazines), radio, television, and in recent years the Internet (or at least so-called Internet portals). This demonstrative definition of media also appeared in a number of studies on media and media ethics. This definition does not include, however, the complexity of the media, says nothing about the overt and covert mechanisms linking media with its social, economic and political surroundings, and finally does not indicate the purpose of the media, which seem to be essential both to differentiate what media really stands for and what does not, as well as to evaluate ethically the behaviour of the media. Therefore, in this article first I will describe the basic objectives of the media, then I will draw attention to their formal and informal structure and will discuss the basic requirements, which should be met by the media ethics.

  • Název v anglickém jazyce

    The basic goals and tasks of media activities in ethics of the media

  • Popis výsledku anglicky

    Speaking of the media, I mean the whole of the press (newspapers and magazines), radio, television, and in recent years the Internet (or at least so-called Internet portals). This demonstrative definition of media also appeared in a number of studies on media and media ethics. This definition does not include, however, the complexity of the media, says nothing about the overt and covert mechanisms linking media with its social, economic and political surroundings, and finally does not indicate the purpose of the media, which seem to be essential both to differentiate what media really stands for and what does not, as well as to evaluate ethically the behaviour of the media. Therefore, in this article first I will describe the basic objectives of the media, then I will draw attention to their formal and informal structure and will discuss the basic requirements, which should be met by the media ethics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Społeczeństwo i edukacja

  • ISSN

    1898-0171

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    23

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    17-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus