Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Verification of eCall Unit Parameters to Describe the Traffic Accident Seriousness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00309017" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00309017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iaras.org/iaras/filedownloads/ijme/2016/012-0004.pdf" target="_blank" >http://www.iaras.org/iaras/filedownloads/ijme/2016/012-0004.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Verification of eCall Unit Parameters to Describe the Traffic Accident Seriousness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with parameter verification for an eCall unit Black box type that can be further used to estimate the consequences of a traffic accident. As the unit is mainly designed to be installed into older types of vehicles, it only uses an internal accelerometer located on a printed circuit to identify the moment of collision, but this can affect the resulting acceleration measurement. A series of measurements is described in the article (crash test and a test on acceleration unit) during which the acceleration signal from an eCall unit is compared with the external accelerometer signal and the correlation analysis of both signals was performed afterwards.

  • Název v anglickém jazyce

    Verification of eCall Unit Parameters to Describe the Traffic Accident Seriousness

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with parameter verification for an eCall unit Black box type that can be further used to estimate the consequences of a traffic accident. As the unit is mainly designed to be installed into older types of vehicles, it only uses an internal accelerometer located on a printed circuit to identify the moment of collision, but this can affect the resulting acceleration measurement. A series of measurements is described in the article (crash test and a test on acceleration unit) during which the acceleration signal from an eCall unit is compared with the external accelerometer signal and the correlation analysis of both signals was performed afterwards.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Mechanical Engineering

  • ISSN

    2367-8968

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    March

  • Stát vydavatele periodika

    CY - Kyperská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    23-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus