Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Easier Access for General Aviation Pilots to Instrument Flight Rules Flying

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00306308" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00306308 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/mad/article/view/3982/3904" target="_blank" >https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/mad/article/view/3982/3904</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/MAD.2017.01.04" target="_blank" >10.14311/MAD.2017.01.04</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Easier Access for General Aviation Pilots to Instrument Flight Rules Flying

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To allow better acces for VFR pilots to hold IFR privileges, EASA introduced new pilot Qualification – Basic IR. This new qualification is porposed by EASA document NPA 2016-14, which introduces priviliges and repsonsibilities for this qualification. Basic IR is based mainly on existing license En-route IR but with signifcatn differences. Main difference is possibility to use basic IR even for 2D and 3D approaches. Even thought Basic IR is based on competency principles, it shall not be confused with competency based IR qualification, which holds differeNt privileges. With introduciton of Basic IR are connected several issues and problems which covered in this article. Every information in this article is referenced on NPA 2016-14

  • Název v anglickém jazyce

    Easier Access for General Aviation Pilots to Instrument Flight Rules Flying

  • Popis výsledku anglicky

    To allow better acces for VFR pilots to hold IFR privileges, EASA introduced new pilot Qualification – Basic IR. This new qualification is porposed by EASA document NPA 2016-14, which introduces priviliges and repsonsibilities for this qualification. Basic IR is based mainly on existing license En-route IR but with signifcatn differences. Main difference is possibility to use basic IR even for 2D and 3D approaches. Even thought Basic IR is based on competency principles, it shall not be confused with competency based IR qualification, which holds differeNt privileges. With introduciton of Basic IR are connected several issues and problems which covered in this article. Every information in this article is referenced on NPA 2016-14

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MAD - Magazine of Aviation Development

  • ISSN

    1805-7578

  • e-ISSN

    1805-7578

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    22-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus