Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CHANGEOVER FROM DECISION TREE APPROACH TO FUZZY LOGIC APPROACH WITHIN HIGHWAY MANAGEMENT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00311635" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00311635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2017.27.008" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2017.27.008</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2017.27.008" target="_blank" >10.14311/NNW.2017.27.008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CHANGEOVER FROM DECISION TREE APPROACH TO FUZZY LOGIC APPROACH WITHIN HIGHWAY MANAGEMENT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the changeover from the decision tree (bivalent logic) approach to the fuzzy logic approach to highway traffic control, particularly to variable speed limit displays. The usage of existing knowledge from decision tree control is one of the most suitable methods for identification of the new fuzzy model. However, such method introduces several difficulties. These difficulties are described and possible measures are proposed. Several fuzzy logic algorithms were developed and tested by a microsimulation model. The results are presented and the finest algorithm is recommended for testing on the Prague City Ring Road in real conditions. This paper provides a guidance for researchers and practitioners dealing with similar problem formulation.

  • Název v anglickém jazyce

    CHANGEOVER FROM DECISION TREE APPROACH TO FUZZY LOGIC APPROACH WITHIN HIGHWAY MANAGEMENT

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the changeover from the decision tree (bivalent logic) approach to the fuzzy logic approach to highway traffic control, particularly to variable speed limit displays. The usage of existing knowledge from decision tree control is one of the most suitable methods for identification of the new fuzzy model. However, such method introduces several difficulties. These difficulties are described and possible measures are proposed. Several fuzzy logic algorithms were developed and tested by a microsimulation model. The results are presented and the finest algorithm is recommended for testing on the Prague City Ring Road in real conditions. This paper provides a guidance for researchers and practitioners dealing with similar problem formulation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02030522" target="_blank" >TA02030522: Vývoj nové generace liniového řízení dopravy a testovacího prostředí - SIRID</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Neural Network World

  • ISSN

    1210-0552

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    04

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    181-196

  • Kód UT WoS článku

    000402020800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85020164494