CHANGEOVER FROM DECISION TREE APPROACH TO FUZZY LOGIC APPROACH WITHIN HIGHWAY MANAGEMENT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00311635" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00311635 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2017.27.008" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2017.27.008</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2017.27.008" target="_blank" >10.14311/NNW.2017.27.008</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CHANGEOVER FROM DECISION TREE APPROACH TO FUZZY LOGIC APPROACH WITHIN HIGHWAY MANAGEMENT
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the changeover from the decision tree (bivalent logic) approach to the fuzzy logic approach to highway traffic control, particularly to variable speed limit displays. The usage of existing knowledge from decision tree control is one of the most suitable methods for identification of the new fuzzy model. However, such method introduces several difficulties. These difficulties are described and possible measures are proposed. Several fuzzy logic algorithms were developed and tested by a microsimulation model. The results are presented and the finest algorithm is recommended for testing on the Prague City Ring Road in real conditions. This paper provides a guidance for researchers and practitioners dealing with similar problem formulation.
Název v anglickém jazyce
CHANGEOVER FROM DECISION TREE APPROACH TO FUZZY LOGIC APPROACH WITHIN HIGHWAY MANAGEMENT
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the changeover from the decision tree (bivalent logic) approach to the fuzzy logic approach to highway traffic control, particularly to variable speed limit displays. The usage of existing knowledge from decision tree control is one of the most suitable methods for identification of the new fuzzy model. However, such method introduces several difficulties. These difficulties are described and possible measures are proposed. Several fuzzy logic algorithms were developed and tested by a microsimulation model. The results are presented and the finest algorithm is recommended for testing on the Prague City Ring Road in real conditions. This paper provides a guidance for researchers and practitioners dealing with similar problem formulation.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030522" target="_blank" >TA02030522: Vývoj nové generace liniového řízení dopravy a testovacího prostředí - SIRID</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Neural Network World
ISSN
1210-0552
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
04
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
181-196
Kód UT WoS článku
000402020800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85020164494