Probabilistic Model For Airport Runway Safety Areas
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00312218" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00312218 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://transportproblems.polsl.pl/pl/Archiwum/2017/zeszyt2/2017t12z2_09.pdf" target="_blank" >http://transportproblems.polsl.pl/pl/Archiwum/2017/zeszyt2/2017t12z2_09.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.20858/tp.2017.12.2.9" target="_blank" >10.20858/tp.2017.12.2.9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Probabilistic Model For Airport Runway Safety Areas
Popis výsledku v původním jazyce
The Laboratory of Aviation Safety and Security at CTU in Prague has recently started a project aimed at runway protection zones. The probability of exceeding by a certain distance from the runway in common incident/accident scenarios (take-off/landing overrun/veer-off, landing undershoot) is being identified relative to the runway for any airport. As a result, the size and position of safety areas around runways are defined for the chosen probability. The basis for probability calculation is a probabilistic model using statistics from more than 1400 real-world cases where jet airplanes have been involved over the last few decades. Other scientific studies have contributed to understanding the issue and supported the model’s application to different conditions.
Název v anglickém jazyce
Probabilistic Model For Airport Runway Safety Areas
Popis výsledku anglicky
The Laboratory of Aviation Safety and Security at CTU in Prague has recently started a project aimed at runway protection zones. The probability of exceeding by a certain distance from the runway in common incident/accident scenarios (take-off/landing overrun/veer-off, landing undershoot) is being identified relative to the runway for any airport. As a result, the size and position of safety areas around runways are defined for the chosen probability. The basis for probability calculation is a probabilistic model using statistics from more than 1400 real-world cases where jet airplanes have been involved over the last few decades. Other scientific studies have contributed to understanding the issue and supported the model’s application to different conditions.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20132015130" target="_blank" >VG20132015130: Využití nástrojů krizového řízení, rizikového inženýrství, systémového inženýrství a moderních technologií ke zvýšení ochrany před protiprávními činy na mezinárodních letištích v České republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
TRANSPORT PROBLEMS
ISSN
1896-0596
e-ISSN
2300-861X
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
89-97
Kód UT WoS článku
000418917800009
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85021126069