Increasing the usability of near-sea aerodromes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00312231" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00312231 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hrcak.srce.hr/file/269469" target="_blank" >http://hrcak.srce.hr/file/269469</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17818/NM/2017/2.1" target="_blank" >10.17818/NM/2017/2.1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Increasing the usability of near-sea aerodromes
Popis výsledku v původním jazyce
This article proposes a Cloud-Break Procedure design for the near-sea, coastal and islands VFR aerodromes to improve their accessibility for combined VFR/IFR flights. Current drawbacks of performing combined flights from VFR aerodromes are highlighted firstly. The analysis that follows deals with possible options that would lead to improvement of current situation and suggests a Cloud-Break Procedure (CBP) implementation as the most suitable option. The main subject of this paper is a proposal of a CBP concept including a design of the procedure and specification of key legislative conditions that need to be met for CBP implementation in actual operations.
Název v anglickém jazyce
Increasing the usability of near-sea aerodromes
Popis výsledku anglicky
This article proposes a Cloud-Break Procedure design for the near-sea, coastal and islands VFR aerodromes to improve their accessibility for combined VFR/IFR flights. Current drawbacks of performing combined flights from VFR aerodromes are highlighted firstly. The analysis that follows deals with possible options that would lead to improvement of current situation and suggests a Cloud-Break Procedure (CBP) implementation as the most suitable option. The main subject of this paper is a proposal of a CBP concept including a design of the procedure and specification of key legislative conditions that need to be met for CBP implementation in actual operations.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Naše More
ISSN
0469-6255
e-ISSN
—
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
45-49
Kód UT WoS článku
000417807100001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85020854959