KONCEPCE VYSOKORYCHLOSTNÍCH TRATÍ (VRT) A ÚZEMNÍ PLÁNOVÁNÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00322007" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00322007 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://zn.wsbip.edu.pl/sectioa/2018%281%29/51-62.PDF" target="_blank" >http://zn.wsbip.edu.pl/sectioa/2018%281%29/51-62.PDF</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
KONCEPCE VYSOKORYCHLOSTNÍCH TRATÍ (VRT) A ÚZEMNÍ PLÁNOVÁNÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika návrhu vysokorychlostních tratí je velmi aktuálním tématem, zejména z důvodu napojení ČR na evropský systém VRT. Problematika návrhu se však netýká jenom přípravy technologických částí stavby. Nejdůležitější je příprava území aby navržená stavba mohla být naplánována, tzn. je nutno uvést do souladu navrženou trasu s dotčenými územními plány, posoudit vliv na životní prostředí a další faktory. Součástí článku je uplatnění těchto hledisek při posouzení návrhu modelové trasy VRT v úseku Praha Drážďany, což ve výsledku bude znamenat propojení letiště Václava Havla Praha a letiště v Drážďanech.
Název v anglickém jazyce
CONCEPTION OF (HSR) HIGH-SPEED RAILS AND LAND USE PLANNING
Popis výsledku anglicky
The issue of the design of high-speed rails becomes very actual theme, especially because of the connection of the Czech Republic to the European system of HSR. The issue of the design is not only about the preparation of technological parts of the construction. The most important thing is the preparation of the site to enable planning of the design of the construction. It is necessary to brought the designed route into line with land use plans, to assess the impact on the environment and other factors. The article includes the application of these aspects when assessing the design of the HSR route model between Prague – Dresden. This will mean linking the Vaclav Havel Airport Prague and airport in Dresden.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACTA SCIENTIFICA ACADEMIAE OSTROVIENSIS.SECTIO A
ISSN
2300-1739
e-ISSN
2300-1739
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
51-62
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—