Požadavky na Fatigue Risk Management System a jeho implementaci u poskytovatelů letových provozních služeb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00323299" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00323299 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Požadavky na Fatigue Risk Management System a jeho implementaci u poskytovatelů letových provozních služeb
Popis výsledku v původním jazyce
Zavedení FRMS u poskytovatelů letových provozních služeb je vyžadováno nově schválenou legislativou, ale zejména je dalším významným krokem pro zvýšení bezpečnosti poskytování letových provozních služeb. Tento příspěvek je shrnutím základních požadavků, které jsou kladeny na poskytovatele v případě, kdy je pro řízení rizik souvisejících s únavou zvolen přístup implementace FRMS (nikoliv tzv. prescriptive approach). Uvádí základní principy systému, odpovědnosti v rámci FRMS, využívané procesy pro řízení rizik a popisuje možná úskalí. Článek je rovněž úvodem do problematiky měření aktuální úrovně únavy provozních pracovníků, nastiňuje další směřování výzkumu v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
Requirements on Air Traffic Service Providers for Fatigue Risk Management System and its implementation
Popis výsledku anglicky
The Fatigue Risk Management System implementation in air traffic service providers is required by newly-approved legislation, but it is in particular another important step towards improving safety of air traffic service provision. This article is a summary of the basic requirements that apply to providers when FRMS implementation approach is adopted for the management of fatigue risk (not the prescriptive approach). It introduces the basic principles of the system, the FRMS responsibilities, the risk management processes used, and describes possible difficulties. The article is also an introduction to the measurement of the current level of fatigue of operating staff, outlining the further direction of research in this area.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SAFETY A SECURITY KONFERENCE PRAHA 2017
ISBN
978-80-86841-71-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
20-27
Název nakladatele
Vysoká škola obchodní v Praze, o. p. s.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—