European approaches to instrument operations at uncontrolled aerodromes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00322245" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00322245 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781351238649-43" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/9781351238649-43</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781351238649-43" target="_blank" >10.1201/9781351238649-43</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
European approaches to instrument operations at uncontrolled aerodromes
Popis výsledku v původním jazyce
EUROCONTROL member states approach to address the implementation of instrument procedures at uncontrolled aerodromes using GNSS is not uniform. Two basic concepts can be identified, namely the implementation of IFR procedures on instrument runways and the implementation of so-called Cloud Break Procedures. For these concepts, their pros and cons are determined. Thereafter, an analysis of the attitude of EUROCONTROL member states to implement these approaches is performed. It can be deducted from the results that, despite the unity of Europe, each state is autonomous and solves the operation in its own way. This situation is a major obstacle to the development of aviation in Europe, as there is no single path to be followed.
Název v anglickém jazyce
European approaches to instrument operations at uncontrolled aerodromes
Popis výsledku anglicky
EUROCONTROL member states approach to address the implementation of instrument procedures at uncontrolled aerodromes using GNSS is not uniform. Two basic concepts can be identified, namely the implementation of IFR procedures on instrument runways and the implementation of so-called Cloud Break Procedures. For these concepts, their pros and cons are determined. Thereafter, an analysis of the attitude of EUROCONTROL member states to implement these approaches is performed. It can be deducted from the results that, despite the unity of Europe, each state is autonomous and solves the operation in its own way. This situation is a major obstacle to the development of aviation in Europe, as there is no single path to be followed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Trends in Civil Aviation
ISBN
978-0-8153-7602-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
255-259
Název nakladatele
CRC Press/Balkema
Místo vydání
Leiden
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 12. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—