Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

European approaches to instrument operations at uncontrolled aerodromes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00322245" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00322245 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781351238649-43" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/9781351238649-43</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781351238649-43" target="_blank" >10.1201/9781351238649-43</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    European approaches to instrument operations at uncontrolled aerodromes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    EUROCONTROL member states approach to address the implementation of instrument procedures at uncontrolled aerodromes using GNSS is not uniform. Two basic concepts can be identified, namely the implementation of IFR procedures on instrument runways and the implementation of so-called Cloud Break Procedures. For these concepts, their pros and cons are determined. Thereafter, an analysis of the attitude of EUROCONTROL member states to implement these approaches is performed. It can be deducted from the results that, despite the unity of Europe, each state is autonomous and solves the operation in its own way. This situation is a major obstacle to the development of aviation in Europe, as there is no single path to be followed.

  • Název v anglickém jazyce

    European approaches to instrument operations at uncontrolled aerodromes

  • Popis výsledku anglicky

    EUROCONTROL member states approach to address the implementation of instrument procedures at uncontrolled aerodromes using GNSS is not uniform. Two basic concepts can be identified, namely the implementation of IFR procedures on instrument runways and the implementation of so-called Cloud Break Procedures. For these concepts, their pros and cons are determined. Thereafter, an analysis of the attitude of EUROCONTROL member states to implement these approaches is performed. It can be deducted from the results that, despite the unity of Europe, each state is autonomous and solves the operation in its own way. This situation is a major obstacle to the development of aviation in Europe, as there is no single path to be followed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends in Civil Aviation

  • ISBN

    978-0-8153-7602-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    255-259

  • Název nakladatele

    CRC Press/Balkema

  • Místo vydání

    Leiden

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 12. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku